המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה









מדורים








טוקבקים
זה היה רק קדימון
מסכים לחלוטין חנוך.
great minds think alike (סתאאאם) העניין שאנחנו ואחרים שמכירים את הנמלים עשרות שנים יכולים רק להציע ולחלום שמישהו יבצע תוכנית מהפכנית שכזאת. מי שבאמת קובע ומי שיכול לבצע לא בהכרח מעונין לאבד שליטה על מקור כח כמו נמלים. לא נותר אלא להמשיך לחלום.
יסעור
23/05/2018 15:08:42
זה היה רק קדימון
ויש גם פתרון ביניים
במקום לתת לעובדי הנמלים 100 אחוז מתפעול הנמל, אפשר להסב את הבונוס השנתי שהנמלים מקפידים לתת לעובדיהם ממזומן למניות על בסיס ערך שיוסכם על ידיד הצדדים, להפוך את העובדים לשותפים ולהשיג את אותה מטרה.
ג
23/05/2018 12:16:47
פטור הסוג לקונסורציום ייבחן
הגבלת קיבולת
נחום, הנציבות מבחינה בין סוגים שונים של הגבלת קיבולת. אם התוצאה של ההגבלה תניב הפחתה של התחרות, אזי הברית לא תחבה תחת הפטור. מותר להקטין קיבולת באופן זמני כתגובה לאירוע כמו הקטנה בביקוש.
חנוך ויניקמין
23/05/2018 11:28:50
זה היה רק קדימון
מסכים לחלוטין יסעור
האמת? לא חוכמה. הצעתי זאת לפני 25 שנה כשהתעמקתי במערכות יחסי העבודה בנמלים, ימי רשות הנמלים. זה ממש הופך את הראש של העובדים. כשהם בעלי הבית הם חושבים כמו שצריך.
חנוך ויניקמין
23/05/2018 11:17:00
פטור הסוג לקונסורציום ייבחן
האתגר של אנשי מקצוע - תענוג
לדוד, השאלה איננה אם המצב היום טוב ללקוחות או לא, אלא מה יהיה בעתיד כאשר 3 בריתות ישלטו בענף ההובלה. מה שאתה מציע הוא לטפל בנושא על ידי תחזוקת שבר, שהיא כידוע לך פתרון של ארגונים בעיתות משבר.

העובדה שהפטור לבריתות נבחן מחדש כל 5 שנים מחייב את חברות הספנות והבריתות, לדעתי, לתחזוקה מונעת. חברות הספנות בעבר הלכו לפי השיטה של תחזוקת שבר וקיבלו את ביטול הקונפרנסים.

איננו רוצים שאותו דבר יקרה עם הבריתות. לחנוך: הגבלה של קיבולת זו נקודה קרטלית שחייבים להתגבר עליה. נכון אין לקונסורציום קופה משותפת או מדיניות מחירים משותפת ולכאורה לא ניתן להעביר הכנסות מאחד לשני. אולם הסכמי הבריתות יש בהם דברים חסויים או לא שקופים שמדברים על העברת הוצאות מאחד לשני.

לדעתי עד שהנושא לא יבחן בבית משפט ימי נושא הבריתות ישאר בסימן שאלה. על מנת שלא יגיע לבית משפט המובילים חייבים לתת לציבור את המידע המלא והשלם בקשר להסכמי הברית ולעלויות המעבר ביניהם.

ברכות
נחום גנצרסקי

ganzarski
23/05/2018 11:09:14
זה היה רק קדימון
הפתרון, הפרטה.
הפתרון היחידי לבעית הנמלים הקיימים היא הפרטה ללא מכרז של 100% של תפעול הנמלים לידי עובדי הנמלים.

עם זכייה כזאת בפיס, עובדים יצטרכו להקים לעצמם חברות תפעול עם מנהלים וסידרי עבודה שהם עצמם יבחרו.

הנמלים על ציודם ישארו רכוש המדינה וחברות העובדים ישלמו דמי שימוש על רציפים וציוד.

זה הפשט של הפתרון שדורש כמובן עיבוד ובעיקר חשיבה יצירתית ושינוי פרדיגמה. בפתרון כזה סביר להניח שהתפוקות יעלו פלאים, ציוד הנמל יעבוד כמו שצריך, לא יהיו עיצומים ושביתות וחברות הספנות יפקדו בשמחה את הנמלים החדשים/ישנים.

נשמע טוב מדי? יתכן ומשתי סיבות משמעותיות: א. זה ישמוט מידי השרים את היכולת למנות אנשי שלומם לג'ובים בנמל ב. ההסתדרות תאבד את כוחה במנוף הלחץ החזק ביותר שלה, השבתת הנמלים.

יסעור
23/05/2018 09:51:19
LCL ישיר מרומניה ומבולגריה
זהירות
חברים, מציע לכם לנקוט באמצעי זהירות בדמות הצעת מחיר, או סיכום מקדים ורק בכתב הכולל את כל העלויות שאתם אמורים לשלם, ולא להשאיר אף פרט פתוח לחיוב עתידי עם הגעת המשלוח.

כאשר יגיע ויהיה נחוץ לנו, נשלם כל סכום שיידרש ויכולת הוויכוח או המיקוח שלנו תמיד תהיה כאשר ידנו על התחתונה. אל תגידו שלא הזהרתי מראש, אין חכם כבעל ניסיון, וללא קשר מיהו המתפעל של המשלוח או הסוכן.

ILANS
23/05/2018 08:27:27
זה היה רק קדימון
רעיון יפה
למגיב ג' על הרעיון להמיר בונוסים למניות. מבריק
חנוך ויניקמין
23/05/2018 03:26:22
פטור הסוג לקונסורציום ייבחן
האם ברית היא קרטל?
התשובה היא כן. לראייה סוג ההתאגדות הזו חוסה תחת פטור סוג. אם זה לא היה קרטל לא היה צריך פטור.

הבחינה מחדש של הפטור מבקשת לברר האם תנאי השוק השתנו ויש עדיין צורך בקרטל הזה ועוד נקודה חשובה: האם חלק מהתועלת שנוצרת לחברי הקרטל מועברת ללקוחות. זו בחינה לא פשוטה, אבל הכלל הוא שחלק נכבד מהתועלת עוברת ללקוח.

בדוגמא שהבאת נחום, אני (העני ממעש וממשפט) לא רואה תיאום של מובילים. דווקא השונות במחיר מלמדת על מצב שוק בריא. אתה אומר בעצם שזו טקטיקה של הגבלת קיבולת ודחיפה של הלקוח לידי השותף שגובה יותר.

אלא שבניגוד לקונפרנס ימי בקונסוציום אין קופה משותפת ואפילו אסור לחשוף דמי הובלה של שותפים להתאגדות. כך שמי שיקבל יותר דמי הובלה לא יוכל להתחלק בשלל עם השותף ה"זול".

הפתרון היה אנייה סרוגית, פעם זה יקר וזה זול ופעם ההיפך. לא מאמין שיש מוביל ימי שיסתכן בקנסות העתק של הנציבות בהקשר של חוק ההגבלים וכבר היו מקרים שמנהלים נאסרו לכמה שנים בגין עבירה כזו. מכיר מנהל שהיה מוכן לסכן את החופש האישי שלו?

חנוך ויניקמין
23/05/2018 01:15:41
פטור הסוג לקונסורציום ייבחן
IF IT AIN´T BROKEN DON´T FIX IT
מעולם לא היה כל כך טוב לבעלי המטענים עם דמי הובלה ימית מגוכחים ואפילו שליליים.

השיתוף התפעולי של חברות הספנות באוניות הקו, מאפשר להן לשרוד בעור שיניהן, בימים של עוליות (עלויות עולות).

ענף הספנות הפך להיות מטע של לימונים במיוחד למשלחים. אז מה רוצים, לשרוף את כל המטע על ידי אש משפטית? אם לא יהיו לימונים, לא תהיה לימונדה לבעלי המטענים.

איך אומר המשפט האנגלי-"IF IT AIN´T BROKEN DON´T FIX IT". וכידוע המשפט האנגלי קובע בספנות. (פרט למשלוחים מ/אל ארה"ב-ואז יש ביטויים עסיסיים יותר).

david
22/05/2018 18:02:28
חיפה: הגוררת "אדווה" נמכרה
ישן מפני חדש תוציא
מברוק על ההתחדשות ועל מכירת הגברת הזקנה שכבר עשתה את שלה.
יורם גולן galram
22/05/2018 10:49:19
אשדוד: אחזקת רכב לחברי ועד
הכול רקוב. חוץ מדרישות ודרישות - האם העובדים גם עובדים כפי שהם אמורים לעבוד?
המטיף
22/05/2018 09:56:12
מחלוקות על פרמיות ומשרות פיקטיביות
נישגב מבינתנו מדוע צריכים בכלל משרות פיקטיביות. ההבנה היא שמשלמים למישהו במסווה של משרה/ביצוע עבודה שלמעשה אינה נעשית - האם זה מנהל תקין? (בלשון המעטה). כסף שהציבור משלם להאדרת כיסי העובדים.
הסוציאליסט
22/05/2018 09:52:32
פטור הסוג לקונסורציום ייבחן
האם גם הבריתות זה סוג של קרטל?
נניח שתי חברות בונות ברית ספנותית תפעולית לחלוטין. לכל חברה יש 50% מקיבולת האוניה. חברה A מחייבת דמי הובלה 1000$ וחברה B מחייבת 800$ לאותה הובלה. סביר להניח כי חברה מודעת לתמחיר של החברה השנייה.

הקיבולת של חברה B מתמלאת ואילו הקיבולת של חברה A מלאה בחצייה. האוניה נוסעת 3/4 מלאה. לקוח ששלח 10 מכולות עם חברה B קיבל הודעה ש-5 עלו לאנייה ואילו 5 יידחו להפלגה הבאה.

הלקוח שלח את ה-5 הללו עם חברה A ושילם דמי הובלה גבוהים יותר הלקוח תבע את חברות A ו-B על קונספירציה להעלת מחירים.

האם יש סיכוי להצלחת התביעה? מה דעת הקוראים בכלל והמשפטנים בפרט? נחום גנצרסקי

ganzarski
22/05/2018 09:00:21
עיכוב בהפעלת המנוף המוגבה
14,000 מאפריל
מנמל אשדוד נמסר "אוניות 14000 teu , הגדולות מסוגן בישראל, פוקדות את נמל אשדוד מאז אפריל 2017 בדיוק כפי שתוכנן ע"י הנהלת חברת נמל אשדוד. סיום תהליך הגבהת מנופי הגשר יאפשר מתן שירות מהיר ואיכותי יותר ללקוחות"
נמל אשדוד
21/05/2018 11:09:42
קשה לנצח את הדלק
מקומון
גם מהלכי ענק של ענקית המכולות ודאי לא יצליחו כל עוד לא יהיה שינוי בראשות המקומית יתרה מכך, השינוי נדרש
אזוב הקיר
21/05/2018 08:54:22
כמו לקנות כרטיס טיסה
STICK TO YOUR KNITTING
ספנות ושרשרת אספקה הם שני תעשיות שונות עם מיומנויות, כלים ומערכות שונות. כל כמה שנים ראשי הספנות מכריזים על חזון הדלת לדלת כמוצר ספנותי מתוכלל.

בהתאם נרכשות חברות לוגיסטיקה אשר כביכול יספקו את המוצר המתוכלל. לאחר כמה זמן המטוטלת חוזרת לקצה השני והחברות הלוגיסטיות נשלחות לחופשי לדוג לקוחות בים שלהם.

הפתרון הוא כמובן STICK TO YOUR KNITTING. האתגר האמיתי של הספנות הוא לייצר סינרגיה יותר שיוויונית בין הספנות לבין ספקי השירותים הלוגיסטיים, כדי שהלימון הספנותי והלימונדה של המשלחים יתחלקו באופן נכון יותר. זאת על ידי קבלת תמורות גבוהות יותר לשירות הימי עתיר הנכסים והסיכונים.

מי שקנה לאחרונה כרטיס טיסה נתקל בשיטת פיצול השירות, העלות והסיבוך, בדיוק בכיוון של המוצר הלוגיסטי.

david
17/05/2018 10:01:08
כמו לקנות כרטיס טיסה
הוא רק לא ציין ש אין מו"מ על מחיר. המחיר יוכתב ע"י המוביל הימי, אין עם מי לדבר או לנהל מו"מ על מחיר / תנאים.

כמו כן זאת הדרך "למחוק" את כול המשלחים שהרי הם גם מציעים מימון, לוגיסטיקה

ג.
17/05/2018 09:10:31
18 ימי שקט על תנאי
מה עם ההבטחות השלטוניות של שר התחבורה?
מאז שנבחר ישראל כץ כשר התחבורה הוא קידם הטבעת כספים בנמלים חדשים להתגבר על "כח" הוועדים של הנמל. יחד עם זאת הוא הצהיר כמעט בכל אירוע ציבורי (בחלקם הייתי נוכח) כי התחרות תהיה הוגנת ויתנו כלים לנמלים הקיימים להתמודד עם הנמלים החדשים.

בנושא הקמת הנמלים ושבירת כוחם של הוועדים הוא כמעט ומצליח. את החלק השני, לכאורה איננו מקיים. גם חוקי הרפורמה מ-2005 וההסכמים על פיהם יופרטו הנמלים לכאורה אינם מקויימים.

מדוע ההסתדרות לא תובעת את הממשלה בכלל (אחריות קולקטיבית) ואת שר התחבורה בפרט, בבית דין או בבג"ץ לממש את ההסכמים החוקים וההבטחות הציבוריות שניתנו?!

נא המשפטנים שביננו יכולים/רוצים לתת הסבר?
חג שבועות שמח נחום גנצרסקי

ganzarski
16/05/2018 08:55:39
המובילים: נפסיק לפקוד נמלים
!If you want to shoot, shoot! Don´t talk

הגלגל
14/05/2018 08:30:10
מסלול מקוצר לסטארט-אפ
 8 במאי 2018



יעקב מנהל רשות המסים
 11 במרץ 2018



מדוע פרש סיוון?
 31 בינואר 2018



שלמה כץ, הסוף?
 19 בדצמבר 2017



שביתה במשק
 17 בדצמבר 2017



קונטרם כמעיין המתגבר
 27 בספטמבר 2017



מענה אנושי מיידי
 18 ביולי 2017



מנו אירח שר מרוסיה
 8 במאי 2017



מזרחי יו"ר ההסתדרות בחיפה
 8 במרץ 2017



קינן סמנכ"ל קשרי ממשל
 28 בפברואר 2017



ה-ESC וה-GSF חוברים למשימה
 30 בנובמבר 2016



פרחי סמנכ"לית משאבי אנוש בפרידנזון
 20 בנובמבר 2016



שוק החבילות העולמי ב-2015
 17 בנובמבר 2016



גינל מנכ"ל התאחדות התעשיינים
 7 בנובמבר 2016



סטיפל: שיפור באוויר יציבות בים
 3 בנובמבר 2016













כניסה למנויים

מזכיר סיסמא







לקבלת גיליון לדוגמא



טלפון 08-9105555


טלפון 03-5753070


טלפון 03-6966699



צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת של מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן סין
אבן יוון
אבן ישראלית
אבן סין
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.


Adding the script below at the end of your html page (but before the tag) solves the problem of Chrome not displaying multiple swf's but it caused alignment problems.