המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה









מדורים








טוקבקים
גובה 7: "לא בטיחותי ולא כלכלי"
האם הדירקטוריון באמת מנהל את הנמל ? הדירקטוריון מחליט , היו"ר מכריזה הכרזות - ומה קורה למעשה ? - כלום ! הרי הנושא כבר עלה מספר פעמים במספר פורומים , אבל להנהלת הנמל כניראה לא איכפט הסבל , ההוצאות והנזקים הניגרמים ללקוחות . הנושא נימשך זמן רב מידי , לגבי בטיחות , אזי במיוחד ב חודשי הקייץ אין בעיית אכסון בגובה 6 . - אבל בנמל תמיד שומעים למה לא - לא נוכחנו או שמענו למה כן .
המטיף
22/07/2018 10:03:01
משקיע מושיע?
תפתחו עיניים : אסור למדינה לתת לידיים זרות ל שלוט ב תשתיות בישראל , הטעות נעשתה כבר בנמלים החדשים , וצריך לבלוע זאת , אבל צריך לעצור זאת . האם אנו רוצים ש מוביל ימי זר או חברת השקעות זרה תשלוט בנמלים הישראליים ובכך גם תפגע בתחרות .
G
22/07/2018 09:53:53
משקיע מושיע?
יש עוד צדדים
יש עוד צדדים דווקא מהיבט של חברות הספנות או איך שנקרא בכתבה מובילים ימיים שלא עלו בכתבה . לחלק גדול מי מובילים ימיים לקבל "נמל הבית" באזור ים התיכון היא מטרה סטרטאגית תראו את כניסה של TIL וסינים לנמלי ישראל ורכישות של נמלי שחברות סיניות מבצעות ביוון ובספרד. למטרה סטרטגית שיקולי עלויות מתגמדים מול מטרות סטרטגיות ולכן אותם מובילים הימיים שעם שליטה של סיניים באזור מרגישים מאוימיים (מסיבות מובנות ובצדק) בהחלט מוכנים להשקיע לא מעט כדי גם להם תהיה שליטה וכאמור נמל הבית באזור.
bennye
22/07/2018 08:46:41
משקיע מושיע?
משקיע אסטרטגי?!
רק לחברת צים, כשהיתה חברת השייט הישראלית, היה אינטרס לא רק כלכלי אלא גם לאומי להיכנס כמשקיע אסטרטגי באחד מנמלי ישראל. העובדה שלא נלחמה על הזכות הזו כשיצאו המכרזים על תפעול ה- "נמלים" החדשים, מעמידה בספק את רצונה בנמל מתופעל על ידה במדינת האם שלה. כל יתר חברות הספנות יעשו בדיקה כלכלית גרידא, וכמו שנאמר בכתבה, ה"רפורמה" סכמים עם הממשלה לוועדים לא יענינו אותה. סוג משקיע נוסף הוא חברת סווארות גלובלית שאולי תביא ואולי לא תביא פרנסה לנמל. כמו "TIL" שכנראה תביא את MSC לנמל אשדוד . לגבי הסינים בחיפה איזו חברת ספנות היא תביא ? את צים? חברות מסוג זה ירצו הבטחת הכנסה להם (לא לעובדים) לפני שישקלו את הענין. חבל ש"הפתרון" ליחסי העבודה האו בתקווה למשקיע אסטרטגי, כמו שחבל (לא בוכים על חלב שנשפך) שהפתרון ליחסי העבודה בנמלים (אם יגיע?) היה בהטבעת כסף בנמלים שהצורך בהם הוא אולי בעוד 15 שנה ויותר. שבוע טוב נחום גנצרסקי
ganzarski
22/07/2018 08:25:14
אשדוד עוברת ללאומית?
אירגון כוח לעובד וההסתדרות הלאומית
אירגונים שהוקמו על מנת לכרסם בכוחה של ההסתדרות הכללית על ידי השילטון הימני כחלק מקיעקוע סופי של שרידי השילטון השמאלי עניין שאילו החותמים על מעבר לאירגונים אילו לא מבין שבמקרה ותוכרז שביתה מאושרת עלידי ההסתדרות הכללית יש ביכולתה לשלם את שכר העובדים במידה והממשלה תנקוט בהשבתת מגן ותחדל לשלם שכר לשובתים או אז תשלם ההסתדרות הכללית שכר השבתים מקרן השביתה אין לאף אירגון עובדים בארץ יכולת לממן שכר של שובתים עד שהמעסיק יכנע
diskin
21/07/2018 22:40:21
צים חברה בברית 2M
בהצלחה
מחמם את הלב בהצלחה לצים ולמי שמוביל אותה
diskin
20/07/2018 22:48:40
צים חברה בברית 2M
הדילמה האסטרטגית
ברכות מקרב לב להנהלת צים. בימים טרופים אלה בענף ספנות המכולות ובכלל, קיימת הדילמה האסטרטגית של הרבה חברות בינוניות: "האם להיות ראש של שועלים, או זנב של אריות". בכל מקרה זו שבירת תקרת הזכוכית בהיבט הפוליטי ואפשרות להפנים שיטות עבודה ומערכות של "הגדולים".
david
19/07/2018 13:24:12
אשדוד: היו"ר החזירה מפוטר
הוא כנראה מהמלגה הנכונה????????
Natavash
19/07/2018 13:13:03
צים חברה בברית 2M
מלמעלה למטה הישר
נו יופי יתכן וזה יצליח רצון טוב פשוט לא תמיד מספיק אם פתאום צים תעלם בסחר בין ישראל לארה"ב ניזכר ברגע הזה בו יצאה צים בהודעה לכאורה לא קשורה לימים נראה אם המהלך יהיה כישלון או הצלחה הרבה תלוי בצוות בישראל בו ההברקות לא היו מסעירות בשנים האחרונות יש יאמרו שלמעשה היו אבן נגף לחברה תמיד אפשר לקוות לטוב (???) ומה יקרה היום?
עדי הגלילי
19/07/2018 11:11:57
גולבר: מדינה לא מתאימה לניהול נמל
מדינה כן יכולה לנהל נמל
מבלי להיכנס לויכוח עם מר גולבר האם מדינה יודעת ו/או יכולה לנהל חברות גדולות כמו נמל (ורכבת), ומבלי להביע דעה בנושא אם ניהול נמל צריך להיעשות על ידי המדינה או חברה פרטית, אני מבקש להעיר שבקביעתו הנחרצת שמדינה לא יודעת או יכולה לעשות זאת, הוא טועה בגדול.

כראייה לטענתי אני מביא כדוגמאות נמלים גדולים מהחוף המזרחי של ארה"ב שכולם מנוהלים על ידי מדינות בארה"ב: נורפולק וירג'יניה, ווילמינגטון צפון קרולינה, צ'רלסטון דרום קרולינה וסאוונה ג'ורג'יה.

כל ארבעת הנמלים דלעיל מנוהלים על ידי המדינות שבהן הם נמצאים ועובדים בצורה הכי מקצועית שאפשר.

מציע למר גולבר שיסע לשם, יתרשם בעצמו ואולי ילמד דבר או שניים. זו לא בושה ללמוד ממי שיודע איך בבחינת מכל מלמדי השכלתי.

ראיתי זאת במו עיני
18/07/2018 14:19:18
אמזון: חצי מהמכירות בארה"ב
עידן האמזוניאס
אנחנו מלאי התפעלות מאמזון. אך ספק אם חלק מאתנו מהרהר על ההשפעה האפשרית של השינויים בענף הקמעונות המקוונת על ענף המכולות בכל ההיבטים שלה - מכולות, אוניות ונמלים.

מבחינה לוגיסטית של קמעונאות מקוונת בשרשרת יצרן-צרכן המכולה הקיימת גדולה וכבדה מדי. לא כאן המקום לשרטט את השרשרת האופטימאלית אך ייתכן ואנו עומדים בפני מהפיכת המכולות 2.0 שתשנה את טבע הענף באותו אופן שמפץ הביא להעלמות הדינוזוארים.

david
18/07/2018 11:10:34
זלצמן: שבוע אחרון כמנכ"ל
יישר כח
ראוי גם ראוי.בהצלחה רבה
zeev
18/07/2018 11:02:32
הסיוע החדש וההצתה המאוחרת
AMERICA FIRST
אל תתפלאו אם מחר בבוקר תצא הוראה מארה"ב שבכסף אמריקאי קונים 100% רק באמריקה, על פי המדיניות של הנשיא טראמפ. הסכמים לא ממש מענינים אותו, במיוחד אם נחתמו על ידי ממשל אובמה.
david
17/07/2018 11:45:51
אשדוד עוברת ללאומית?
למגיב 1 - אתה לא נמצ&#
זכותו של כל עובד לבחור את ארגון העובדים אליו הוא רוצה להשתייך, המדינה מעודדת תחרות ושבירת מונופולים, זה מקובל ואין בעיה עם זה, אך יחד עם זאת צריך לבטל את המונופול של ההסתדרות הכללית על העובדים,העובדים רשאים לבחור בכל ארגון עובדים שירצו בלי פחד מאיומי ההסתדרות הכללית.
עובד
17/07/2018 10:20:15
כמה עולה האיחור?
מה הפלא ? - המשתמשים לחצו ולחצו על הורדת מחירים עד ש למובילים הימיים לא היתה ברירה אלא להתיעל ול מוריד הוצאות - לכן נאלצו להוציא אניות מ השרות וליצור בריתות . דבר זה הביא ל פחות ופחות גמישות , פחות ופחות הצא של אניות בפקידה ןזה רק ילך ויחמיר . סיבות תפעוליות יאלצו מובילים ל בטל , לשנות או להכריז על גמר מסע . ( ראו מה המצב ב נמלי ישראל מעולל ל קהילת הספנות ) . משתמשים - ראו הוזהרתם
לוחות הברית
17/07/2018 09:06:03
אשדוד עוברת ללאומית?
העיקר - תחרות
כפי שיש שתי הסתדרויות לייצוג עובדים בנוסף לועד העובדים, יש לקחת דוגמא גם מהמורים התיכוניים (שני ארגונים) אני ממליץ לשקול ולאשר שני ועדים לכל סקטור עובדים. אם הסקטור כולל רק עובד אחד, יש לצרף אליו עובד וירטואלי (יש לכאורה הרבה כאלה בכל קבוצת עובדים) ולהקים שני ועדים שיוכלו להתחרות אחד בשני על כיסי העובדים. לחילופין לחשוב על חקיקה שתאפשר קיום ועד אחד לכל מקום עבודה והסתדרות אחת (אם בכלל) במדינה נחום גנצרסקי
ganzarski
17/07/2018 08:18:34
הממשלה מתנגדת למשלוחים חיים
משלוחים חיים
לפני שמחוקקים חוקים, ממליץ לבדוק מה ניתן לעשות בכדי לצמצם/לקצר את משך הזמן שהבקר ישהה באוניה. כגון:

הובלה רק באוניות שמהירות הפלגה לא פחות מ-15 קשר

עדיפות תפעולית בנמל בנמל על פני כל שאר האוניות

אפשרות פקידה בכול נמלי ישראל ללא יוצא מן הכלל.

הובלת בעלי חיים רק מנמלי אירופה, ובכך לקצר את זמני ההפלגה של הבקר על האונייה.

levi
16/07/2018 13:03:57
הממשלה מתנגדת למשלוחים חיים
הצעה פופוליסטית
דוגמא נוספת לטיפול בנושא כלשהו: במקום להגדיר את הבעיה ולמצוא לה פתרון,הכי פופוליסטי זה לבטל את הנושא כולו.

כך ביטלו את מיכל האמוניה, כך מציעים להרחיק את אסדת הגז וכך מבטלים את יבוא הבקר החי.

אגב מה עם הובלת חיות לגן החיות? ועוד באוויר? האם זה לא עינוי? האם שואלים את החיות מה טוב להם? נחום גנצרסקי

ganzarski
16/07/2018 11:14:27
מדלת לדלת: החלום ושברו
דוקומנטציה - השינוי
השינוי הגדול שלא שמים לב אליו זה בדוקומנטציה. הבסיס לכל ההצלחות של חברות השילוח הוא השינוי בשטר מטען שאיפשר לחברות הספנות לקבל אחריות על המטען מפתח חצרי היצואן ועד למחסן היבואן.

ללא הבסיס הזה שנבנה עלידי חברות הספנות, ה"הצלחה" של חברות השילוח אולי לא היתה מתממשת.

זה אחד האבסורדים של הענף כאשר האחריות על חברת הספנות והסמכות בידי המשלח. חברת מרסק ניסתה לשנות זאת באמצעות ה"שירות היומי" (קבלת המטען כל יום והבטחת מועד מסירה) שהציעה ואיפשר ליצואן להכניס מטען לנמל ללא ציון שם אונייה.

הסידור הזה נכשל כי השוק והרגולציה עדיין אינם מוכנים לו. הוא יבוא בעתיד (כי זה דבר נכון ויפה) ואז יתכן וחברות הספנות יוכלו להחזיר לעצמם גם את הסמכות.

נחום גנצרסקי

ganzarski
16/07/2018 11:06:51
מדלת לדלת: החלום ושברו
לימון ולימונדה בעידן ה"אמזוניוס"
"המטען" ינואר 2017. מוטב שחברות ספנות המכולות יתרכזו בליבת העסקים שלהם. עסקי השילוח, הם ביזנס שונה לחלוטין מכל היבט. וגם ענף זה עומד בפני מהפיכה בעידן ה"אמזוניוס".

הרעיון של מנואל הוא בהחלט נכון, ואומנם ממומש גם היום, על ידי חברות הזנה (FEEDERS) שמובילות מכולות של אחרים.

להפוך את הפרדיגמה של כל ספנות המכולות כיום, נראה לא אפשרי או מעשי בהיבט ניהול מלאי מכולות.

david
16/07/2018 10:40:51



כניסה למנויים
שם משתמש:
סיסמא:
במקרה ששכחתם את הסיסמא - לחצו כאן

אם טרם נרשמת בעבר, לחץ כאן להצטרפות



אני מנוי אבל אינני מצליח לקרוא כתבות, למה?
זה סימן שהקוקיז במחשב שלך חסום

איך למנוע חסימת עוגיות? ומה זה קוקיז?

עוגיות cookies (לפי האקדמיה ללשון: קוקית) היא מחרוזת אותיות ומספרים המשמשת לאימות, ולסיוע בגלישה כמו שמירה של העדפות הגולש.

המחרוזת נוצרת על ידי השרת שמעביר אותה אליכם לזיכרון המחשב. ברוב האתרים היותר משוכללים יש צורך באותן עוגיות, למשל למנוע את הצורך בהזנת שם משתמש וסיסמא בכל כניסה.

מה צריך לעשות?

לדפדפן יש אפשרות למנוע שימוש בעוגיות. לא תוכלו לגלוש באתר ללא עוגייה שלכם. כדי לפתוח את החסימה, עליכם לנהוג כדלקמן:

1) פתחו את הדפדפן שלכם (התוכנה של הגלישה ולא של הדואר)
2) במחיצה העליונה לחצו על כלים או TOOLS
3) בתחתית החלון שנפתח לחצו על אפשרויות או INTERNET OPTION
4) בחרו את המחיצה של פרטיות או PRIVACY
5) במרכז החלון שנפתח יש ארבעה לחצנים, השלישי הוא מתקדם או ADVANCE לחצו עליו
6) בחלון הבא עליכם לסמן את האפשרויות שמתירות לעוגיות להשתתף בגלישה, ראו תמונה כאן


לא הצלחתם? כאן יש הסבר מפורט ורחב יותר










כניסה למנויים

מזכיר סיסמא







לקבלת גיליון לדוגמא



טלפון 08-9105555


טלפון 03-5753070


טלפון 03-6966699



צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת של מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן סין
אבן יוון
אבן ישראלית
אבן סין
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.


Adding the script below at the end of your html page (but before the tag) solves the problem of Chrome not displaying multiple swf's but it caused alignment problems.