המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה









מדורים








טוקבקים
עסקי המלט מתרחבים
לא יעזור ל נשר או הר טוב או כול גורם אחר - חברת סימנט היא מחולל התחרות ב ענף המלט , היא הגורם לירידת המחירים ו בכך הוזלת מדד הבניה , מה עוצר את נשר וחברותיה ל התיעל אל מול התחרות , אם הם צריכים מזור מ הריבון , יכולים רק להצטער על כך
הבטון
20/08/2018 10:18:42
סימקין: תפוקות גבוהות באשדוד
אני בטוח שאתה מעורה היטב
ויודע שהביקוש לדרום עולה על הקיבולת של נמל אשדוד. לכן בונים מסופים חדשים כדי שתהא גאווה ישראלית. צריך לבחון את העניין תחת הנסיבות.
חנוך ויניקמין
19/08/2018 11:19:32
אמוניה תובל ברכבת
המחיר שמשלם המשק הלאומי על מיעוט השימוש ברכבת
תנועת משאיות כבדות (מעל 10 טון) על רשת הדרכים גורמת לנזקים סביבתיים ותחבורתיים למשק הלאומי וביניהם: עלות הנזק לאספלט שנגרם מתנועת משאיות כבדות מוערך בכ 400 מיליון ₪ בשנה. תאונות במעורבות משאיות כבדות, גרמו בשנים האחרונות ל 15% ממספר ההרוגים השנתי בתאונות דרכים והנזק מהן נאמד בכ 600 מיליון ₪ בשנה. תנועת משאיות מגבירה את הגודש בדרכים. מסקר המשאיות שנערך בספטמבר 2017 נצפו משאיות כבדות רבות בצירים הראשיים בשעות השיא בבוקר שהיוו 11-15% מתפוסת הדרך. לכן יש לברך על מעבר מטענים מהכביש למסילת הברזל
המסילה
19/08/2018 09:57:45
סימקין: תפוקות גבוהות באשדוד
יותר יעיל מסינגפור
לפי הכתבה ו"הנתונים הסטטיסטיים הבדוקים" הרי נמל אשדוד יעיל יותר מטובי הנמלים בעולם אלא מאי, סטטיסטיקה עושים על פני שנה ולא על פני משמרת בודדת פה ושם שמטעינים מכולות ריקות. אם התפוקות גבוהות כל כך נשאלת השאלה איך זה שהצטברו כל כך הרבה מכולות ריקות ש MSC וחברות אחרות, צריכות להביא אוניות מיוחדות כדי לפנות אותן או איך זה שאוניות, כדי לעמוד בלוח זמנים, עוזבות את הנמל מבלי שסיימו את כל פעולות הפריקה/טעינה שלשמם באו לנמל.
גאווה ישראלית
19/08/2018 09:17:18
מי הפסיד מהיטלי דלק?
זו לא הנקודה
אני חושש דוד שהחמצת את הנקודה. היטל דלק הוא מנגנון פיצוי שבו בעל המטען מתחלק בהוצאה העודפת (בין מחיר דלק בסיס לבין מחיר עכשווי) עם המוביל הימי. הנקודה המרכזית במאמר היא להראות עד כמה אנייה גדולה ומודרנית מפחיתה את מרכיב הדלק ביחידת TEU.

אין לכך שום עניין בהוצאות עקיפות או בהחלטות של המוביל לשנות את תצורת השירות. יותר אניות בשירות זו בחירה של המוביל לטובת הקטנת ההוצאות.

נוסחת הפיצוי שהוסכמה בשנות ה-70 ועקרונותיה הוכללו באמנת אונקט"ד ("קוד התנהגות של קונפרנסים ימיים 1974) מדברת רק על מרכיב הדלק בהוצאות. כך שמלאי גדול יותר של מכולות באסטרטגיה של האטה במהירות השיוט והעלות הנגזרת אינה קשורה לעניין שנקרא היטל דלק.

חנוך ויניקמין
16/08/2018 18:42:47
מי הפסיד מהיטלי דלק?
גורמי עלות מצרפית בחישובי כדאיות שייט איטי
הייתי מוסיף עוד גורם בנוסף לזמן אוניות מצרפי, וזה עלות זמן מלאי המכולות. ככל שהשייט יותר איטי יותר, עלות זמן/מלאי המכולות עולה. כך שמבט על עלות הדלק ל-TEU/מייל ימי בשייט איטי הוא חד מימדי ומטעה.
david
16/08/2018 16:51:12
מי הפסיד מהיטלי דלק?
החישוב הוא ל-TEU
סה"כ TEU מחולק לצריכת הדלק במחיר מסוים. מספר האניות אינו פרמטר בחישוב הזה.
חנוך ויניקמין
16/08/2018 11:42:55
מי הפסיד מהיטלי דלק?
יש עוד מרכיב
אין ספק שהקטנת מהירות האוניות מקטינה את תצרוכת הדלק, אך לקיום קו נתון נדרשות יותר אוניות כדי לקיים את השירות השבועי לאותה כמות מכולות או הכנסה נתונה. צריך לקחת החשבון גם את עלות מרכיב זה.
david
16/08/2018 11:37:40
אשדוד: תפוקות נמוכות וכלים תקולים
good is not good enough - במיוחד ש מדובר בנמל אשדוד . להצלחות לא צריך שום הסברים - לכישלונות יש את כול התרוצים ש בעולם . חוסר אחריות של הנמלים בצרוף החלטות כושלות מביא ל נזקים עצומים ל ציבור הלקוחות - אבל לאף אחד בנמלים לא איכפט ... אז מה יום מיומיים ....
המתפלל לשינוי
15/08/2018 11:31:47
מו"מ עם משקיע אסטרטגי?
עוד הפרחת בלון של נמל אשדוד, אולי כדאי שמישהו יפנים שמדינת ישראל תעשה שגיאה פטאלית באם תיתן למשקיע זר לקנות נמלים.

הנמלים הינם משאב אסטרטגי של המדינה ואסור שהם יהיו בשליטה או בידיים זרות (די בכך שהנמלים החדשים הם כאלה).

גם אם נמל אשדוד דיבר עם האורחים על נושאים תפעוליים - המציאות הכתה בפניהם: בביקור חתך הנמל לאונייה של יאנגמינג את כמות המכולות לטעינה, בנוסף לחוסר בידיים.

ההחלטות הניהוליות של הנהלת הנמל גורמות לנזקים קשים לציבור הלקוחות ובסוף הם אלה שיצביעו ברגלים.

המבין
14/08/2018 10:28:38
פורום הלקוחות: המשבר נמשך
ניהול
שיטת הניהול של איציק בלומנטל נכשלה בגדול. חייב לפנות את הכסא ומהר.
אחד שיודע
14/08/2018 01:46:36
אשדוד: נזק כבד למכוניות חדשות
החטא ועונשו: דעת הנמל נטרפת בלבלוע כמה שיותר מכוניות (מה הפלא: להבדיל ממטענים אחרים אגרת התשתית נשמרת בנמל ולא עוברת לחנ"י - הנותן רווחים אדירים לנמל).

ולכן מתעריף של 23 שקל ליום אחסנה, הנמל הוריד ללקוחות לחיוב של 3 שקלים ליום - אז מה הפלא שהנמל סתום עם מכוניות - הנמל זה לא מגרש חנייה!!

בהתנהלות זו הנמל פוגע ביכולת של מובילים ימיים (מכולות ומטען כללי ) וגורם להם נזקים אדירים כתוצאה. הנמל בהיותו מונופול אזורי או קבוצת ריכוז, לועג לריבון וללקוחותיו הנפגעים וממשיך בהתנהלותו הקלוקלת.

הנהג
13/08/2018 10:07:26
חיפה: נזק כבד לטורבינה שנפרקה
האם מישהו חקר האם לנמל (שאחראי על הפריקה) היו את השאקלים הבטוחים? מדוע השתמשו בחבקים? ולא בציוד הרמה אחר? מי אישר את צורת האריזה של היחידה?

למה לא רותחו אזני הרמה על היחידה (שבולטים מהאריזה) כך שניתן היה לחבר להם כבלים או שרשראות הרמה.

יש לבחון גם את התנהגות נהג המשאית, האם יש לו ניסיון מספק לשנע יחידה כזו (העגלה הינה פנאומטית שמתכווננת להטייה).

יודע דבר
13/08/2018 09:59:47
TradeLens הפלטפורמה הדיגיטלית
מטבע קריפטו
בינתיים משמש כבטוחה לעסקת הובלה לשני הצדדים. אם המטבעות יהווה הילך חוקי אין כל מניעה לשלם בהם.
חנוך ויניקמין
12/08/2018 13:22:19
TradeLens הפלטפורמה הדיגיטלית
בדרך לתשלום במטבע וירטואלי?

ganzarski
12/08/2018 10:13:57
תביעה ייצוגית בגין עיצומים בנמלים
בעיה משפטית ביטוחית
אינני מכיר את כתב התביעה אבל יהיה עניין רב בדיון המשפטי בו. שהרי פה במדינה קיים נוהג (אולי חוק?) ששביתה שההסתדרות מכריזה עליה - היא כביכול חוקית! ולא ניתן לכאורה לתבוע בגינה.

שביתה איננה כח עליון הרי תמיד ניתן לטעון כי הגוף שנגדו שובתים יכול להסכים עם השובתים ולמנוע שביתה ונזקים. מקווה שהמטען יביא לנו את התנהלות המשפט.

נחום גנצרסקי

ganzarski
08/08/2018 09:39:45
בריתות צריכות להימתח ליבשה
אופטימיזציה לוגיסטית
אופטימיזציה לוגיסטית מושגת כשכל גורם ייצור בשרשרת פועל באופטימום שלו עם ממשקים סינכרוניים שמונעים את התופעה שמהירות השרשרת תלויה בגורם היצוא האיטי ביותר.

על כן הנסיון לקשור את האוניות, נמלים ויבשה למערכת אחת נדון לכישלון בהגדרה. מוטב שכל גורם ייצור יתרכז בשיפור "בסריגה שלו" בלועזית "STICK TO YOUR KNITTING".

david
07/08/2018 13:44:54
בריתות צריכות להימתח ליבשה
מי שבאמת רוצה יצל
הנה תראו, לפני שנים היו בצים חברות בת שנתנו שירותי ערך מוסף לצים. הרווחים היו יפים, אך מישהו החליט שזו לא הדרך ומכרו את החברות לאחרים שעדין עושים מהם כסף, ובגדול.

עתה, כבר 3 שנים שמנסים בצים ישראל למנף, אך העסק בוא נאמר בלשון המעטה לא ממריא.

אולי יבינו למעלה מה קורה ויחליפו ראש לאחד שכן רוצה וכן מצליח. כי הפוטנציאל קיים, צריך רק מישהו ידע להרים.

נירים ואבנים
07/08/2018 11:35:34
בריתות צריכות להימתח ליבשה
אין חדש תחת השמש
הרעיונות כולם כבר נבחנו בתחילת עידן המכולות. מהפכת המכולות חוללה שינוי ממשי בענף הלוגיסטיקה הבינ"ל. כל הנסיונות והרעיונות הללו היו חלק ממאבק חברות הספנות וחברות השילוח על ניהול שרשרת האספקה.

חברות הספנות נכשלו במאבק הזה. טוב תעשה הרגולציה אם תבחן את פעילות חברות השילוח ויחסיהם עם חברות הספנות.

לנושא עצמו, כבר ב1982 (אולי ב1983) בכנס הגלובלי השני של חברות התפעול של מסופי המכולות שנערך באמסטרדם הבהרתי את עמדתי אז ואני מכריז עליה כאן שנית: הנמלים הם אלו שיכולים וצריכים לספק את ההובלה היבשתית ליעד הסופי.

נחום גנצרסקי

ganzarski
07/08/2018 10:03:10
חיפה תאבד גם את הקטנות?
פתטי
תגובת נמל חיפה פתטית. לנמל חיפה אין עתיד וכולם יודעים זאת. לא במטען כללי ולא במכולות. התקווה היחידה (אולי) זה במכוניות.
הנביא משה
07/08/2018 09:48:45



עסקי המלט מתרחבים

 20 באוגוסט 2018
מלט במספנות
יח"ץ









טוב, לא כולם מפסידים

 20 באוגוסט 2018





שיבושים בגלל העדר הדרכות

 20 באוגוסט 2018
גיא עודי









תיבת חבילות בריטית

 20 באוגוסט 2018
תיבת חבילות









שינויים בתקנים רשמיים

 20 באוגוסט 2018









סימקין: תפוקות גבוהות באשדוד

 19 באוגוסט 2018
עדני סימקין
חנוך ויניקמין





כמה הרוויחה מארסק ליין?

 19 באוגוסט 2018
סרן סקו
יח"ץ





אמוניה תובל ברכבת

 19 באוגוסט 2018
איזוטנקים





Hapag Lloyd משקיעה בקירור

 19 באוגוסט 2018





קנס לחיפה כימיקלים

 19 באוגוסט 2018





מי הפסיד מהיטלי דלק?

 16 באוגוסט 2018
תדלוק אנייה





בן הרוש: "לגייס בדחיפות 100 עובדים"

 16 באוגוסט 2018
בן הרוש ואדרי
יח"ץ





הדלק שתה את הרווח באל על

 16 באוגוסט 2018
הדרימליינר





יום האהבה בסין הזדמנות עסקית

 16 באוגוסט 2018





היטל היצף על מלט

 16 באוגוסט 2018















כניסה למנויים

מזכיר סיסמא







לקבלת גיליון לדוגמא



טלפון 08-9105555


טלפון 03-5753070


טלפון 03-6966699



צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת של מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן סין
אבן יוון
אבן ישראלית
אבן סין
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.


Adding the script below at the end of your html page (but before the tag) solves the problem of Chrome not displaying multiple swf's but it caused alignment problems.