המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה













מדורים






טוקבקים
החמרה במקדם הסיכון
תודה חנוך

מדינת ישראל צריכה להבהיר לעולם הספנות ובעיקר למכליות שלא רצוי להתקרב לנמלי אירן. הם בסכנה. לפחות כמו נמלי ישראל. ולאירנים אין כיפת ברזל. הסיכון שלהם צריך להיות ברמה של לבנון. ולא פחות מישראל. נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
25/7/2024 09:26:55

גולבר:"רק אני לא יודע מזה?"

כמה לא מפתיע, יד ימין אינה יודעת מיד שמאל. הכל מתנהל בחובבנות ורק לשם יחצנות...
מ הניסיון בשטח
25/7/2024 06:33:32

עובדי אילת יועסקו באשדוד

הנהלת נמל אשדוד תפסיקו שוב ליחצן את עצמכם. הרי הכל נובע מחוסר ידיים בנמל אשדוד שכתוצאה מכך לקוחות מקבלים שרות ירוד. נמתחה עליכם ביקורת נוקבת על שירות ירוד ואי פתיחת כמות ידיים מספקת.

בדקתם אם עובדי נמל אילת מסכימים? במקום לדבר תתחילו לעשות! המבחן הוא בעשיה ובתוצאה
עובד של נמל
25/7/2024 06:29:22

החמרה במקדם הסיכון
מהלך יפה, נחום

השלמת מקדם הסיכון במקומות אחרים:

לבנון: 3.9 כמו ישראל
איראן: 3 מקום בטוח...
עיראק:
ירדן: (עקבה) 0 בטוח לחלוטין אפילו בהשוואה לאיטליה (1.9).
תימן (מים טריטוריאליים) 5.9 גבוה מאד, אבל לא כמו אוקראינה
האוקיאנוס ההודי, מפרץ עדן והים האדום: 4.4

חנוך ויניקמין
24/7/2024 19:20:28

החמרה במקדם הסיכון
מה עם נמל עקבה ונמלי אירן?

במלחמת המפרץ הראשונה (1991) לאחר התקפת הסקאדים הראשונה על ישראל, העלתה לוידס את פרמיית ביטוח המלחמה בעבור נמלי ישראל. הייתי אז מנהל שירותי אילת בחברת צים.

קבענו פגישה עם ועדת המלחמה של לוידס ונפגשתי אתם בלונדון. הטיעון שלי היה שהם צריכים להשוות את פרמיית ביטוח המלחמה של עקבה עם אילת הבאתי להם הוכחות על רדיוס הפיזור של פגיעת טילי הסקאד, היראתי להם במפה איפה אילת ואיפה עקבה.

הם השתכנעו ולאחר דיון פנימי נוסף של הוועדה החליטו להוריד את פרמיית המינימום לסיכוני מלחמה לאוניות שעוגנות באילת.(זה איפשר את העבודה בנמל אילת בכל ימי המלחמה ההיא)

אני מביא את הסיפור הזה (גם מבחינת ידע היסטורי) בעיקר על מנת להכניס לתודעה שאין טוב יותר מאשר מפגש אישי עם אילי ההון הבריטים שאינם לכאורה עוסקים/מבינים בגאוגרפיה אבל מבינים טוב מאוד בכספים שלהם.

להסביר בע"פ עם עזרים למה צריך להשוות את הפרמיות בנמלים השונים. חסרה ברשימה הזו התייחסות לנמלי איראן. מדוע? האם הם ללא סיכון? האם נמלי יצוא הנפט האירני לא פגיעים?

במיוחד עכשיו לאחר תקדים חודיידה? ומדוע נמל עקבה לא ברשימה?

האינטרס הוא של מדינת ישראל וכמובן של חברת צים. קדימה לרכוש כרטיסים ללונדון...

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
24/7/2024 17:30:42

אילתים לא יקלטו באשדוד
זה הזמן לעשות חשבון נפש

אף אדם לא יודע מתי זה יפקוד אותו ואת בני משפחתו.

עובדי נמל אילת לא בחרו להיות מובטלים.

עובדי נמל אילת לא פתחו במלחמה נגד החותים.

הפרוצדורה להביא אותם לאשדוד מורכבת, לא יעילה ולא תתרום מאומה.

הנזק הכלכלי גדול מהתועלת. אל תקראו להם בטלנים תתביישו לכם.

ראש העיר אילת תדאג לאנשים שלך, תעסיק אותם בעירייה או במוסדות ציבור באילת.

אפשרות נוספת תגייס אותם למילואים באוגדה, באבטחה ולמשטרה.
עובד נמל
24/7/2024 16:25:56

הצעות ייעול באשדוד
הצעת הייעול הטובה ביותר היא לקלוט בין 50-70 עובדים לתפעול .
.
לקוחות הנמל
24/7/2024 10:02:46
"טמטום להסיע מחיפה לדרום"
לא מקצועי.

אי אפשר לקשור אוניות מרוב הסוגים הפועלים בסחר התבואות במזרח הים התיכון בכלל ולישראל בפרט למזח פתוח כמו חדרה במצב היום ללא שובר גלים מתאים (וזהו תמהיל האניות שזמינות באיזורי היבוא שלנו).

אין דין קייפסייז העוגנות שם היום עם פחם (שגם הן מוצאות לים לא אחת) כדין הפנמקסים ובטח הקטנות יותר שמגיעות לארץ עם התבואות).

לפחות חצי מימות השנה האוניות הקטנות האלו לא תוכלנה להיות קשורות. וגם בחצי השני יהיו נזקים לאניות. מישהו מקשקש על פיל לבן שהוא ללא סיכויי היתכנות.

מציע לכל המתכננים שיבקשו מהצבא האמריקאי את הלקחים על הפיאסקו של הנמל בעזה ובעיקר את השפעות הגלים במזרח הים התיכון על אוניות ומבנים בים פתוח ללא הגנת שובר גלים.
ימאי עם קצת הגיון
24/7/2024 09:01:46

חשמלי בלי חשמל
תודה לתגובה

משתנים רבים משפיעים על זמינות הטעינה, ביניהם גם ההספק המותקן הזמין, בשלב זה לא ידוע על מגבלת אספקה של הרשת
דן מוזס
23/7/2024 04:32:22

חשמלי בלי חשמל
זו לא חוויה גרועה אחת

חייבים להבין שאין מספיק חשמל.  אלו יהיו החיים של בעלי מכוניות חשמליות. זה יהפוך לסיוט יומי. העמדה מנסה לשאוב מהר יותר מכפי שהרשת מסוגלת לייצר ואז יש מנגנון שמנתק או מקטין את מעבר החשמל לטעינה.
קובי ברקוביץ
23/7/2024 10:01:52

אילתים לא יקלטו באשדוד
עובדים עצלנים

הפתרון שהציעה ההסתדרות בליווי המדינה איפשר לעובדי נמל אילת לעבוד בנמל אשדוד בשכר של 40,000 שקל והפרזיטים האלה דחו זאת.

התרגלו לא לעבוד במשך שנים, לשחק שש בש במועדון ולהרוויח שכר של 40,000 שקל ללא עבודה מצידם.

אין מנוס מפיטורים ומי שיקטר אני מציע למנכל הנמל לשלוח אותו לעבוד בנמל חודיידה בתימן.
יועץ לשרה
23/7/2024 08:15:03

"פלטינה" לאשדוד
גיבובי מילים ויחצנות

שוב גיבובי מילים ויחצנות של שניידר ורעיו. התחרות החשובה מכולם והקובעת זאת התחרות על הלקוח, שם הנמל הוא כישלון אחד גדול והלקוחות מצביעים ברגליים.

קצרה כאן הדרך לציין את הכישלונות - כולם יודעים אותם. אדון מנכל חדש, מובילים אותך באף למחוזות של ההנהלה הקודמת.
השופט בתחרות
23/7/2024 06:56:42

אילתים לא יקלטו באשדוד

פשוט חוצפה, אלה עובדים מפונקים שמקבלים שכר חודשי ולא עובדים. משחקים שש בש, שותים קפה ומקבלים שכר.

ההסתדרות היא הרעה החולה של המשק. אם דאגה לעובדים לפניכם מדוע אתם לא מפעילים לחץ על הממשלה שתעזור לנמל אילת? מדוע אתם לא מוצאים פיתרון הוגן? בושה וחרפה.

יאללה גולבר, אם אף אחד לא רוצה לעזור לך פטר עובדים עפ"י ההסכם ואז נראה את הבטלנים האלה.
המשקיף
23/7/2024 06:50:02

גם חודיידה בלי עבודה
בלתי אפשרי, דוד

עם כל הכבוד לממשלת סין לא יושבים שם מטומטמים. מנוף נבנה לפי מפרט תואם נמל. זה לא מוצר מדף. לקחת מנוף שנבנה בעבור נמל א' ולהעביר לנמל ב' זו טפשות כפולה.

לנמל א' יש חוזה ותוכניות. לנמל ב' זה לא מתאים.
חנוך ויניקמין
22/7/2024 18:11:34

גם חודיידה בלי עבודה
חשיבה סינית

ZPMC היא חברה ממשלתית. בכל רגע נתון משייטות אוניות של החברה בכל העולם עם ציוד מנופים מסוגים שונים ליעדים עם הזמנות מסחריות.

אם ממשלת סין תיתן הוראה אחת מאוניות אלה תופנה לנמל חודיידה ותוך חודש הנמל יחזור לפעילות, ללא מנופי גשר, אך עם מנופי רציף שהיו מיועדים לנמלים אחרים.
DAVID
22/7/2024 12:45:26

גם חודיידה בלי עבודה
מושבת חלקית

יסעור זה נכון תיאורטית. 90% מהפקידות בנמל הן של אוניות מכולה של הזנה. אוניות קטנות עם מכולות. יש מעט מטען כללי. ההיצע של אוניות מכולה עם מנופים קטן.

גם ההתארגנות לחיפוש אוניות מתאימות עניין של חודשים לאור הביקוש להובלה.
חנוך ויניקמין
22/7/2024 11:53:10

היעד חיפה
חזית הצפון

ימים מספר לפני הכטב"ם החותי בתל אביב, איים נסראללה שירחיב את המטרות שלו לישובים שעד עכשיו נמנע מלפגוע בהם.

אולי החותים מילאו את רצונו בשליחת הכטב"ם לתל אביב? בכל מקרה מהתגובה בתימן אמור נסראללה להסיק מהו המחיר שלבנון תשלם. האם ילמד? לא בטוח.

נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
22/7/2024 08:32:10

"התקיפה בתימן אינה מספקת"
להחיות את הנמל?

אי אפשר לאורך זמן להחיות נמל בכח. צווים זה כח. חברת נמל אילת צריכה לשנות את יעודה לחברת תיירות ונכסי דלא ניידי. ירוויחו יותר מאשר מהנמל. נחום גנצרסקי
נחום גנצרסקי
22/7/2024 08:25:50

גם חודיידה בלי עבודה
מושבת חלקית

הנמל יהיה מושבת לקבלת אוניות מכולה ללא מנופים אבל אוניות עם מנופים ואוניות גלנוע עדיין יכולות לפרוק את מטענם.
יסעור
22/7/2024 08:13:13

גם חודיידה בלי עבודה
יש מנופים פנויים באילת
.
עזרה הדדית הומניטרית
22/7/2024 08:11:57
היעד חיפה
חותים דוחים

מה קרה? למה חיפה? אשדוד לא טובה להם? גם קרובה יותר לתימנים וגם בית לתחרות החזקה יותר עם החותים (אכלתם כבר ב"בית התימני" באשדוד? מומלץ לפני שהחותים ינסו להשמיד את החיקוי הטוב מהמקור!!
החיפאי
21/7/2024 10:45:20

חודש המו"מ בחיפה
שיטת סלמה

איך כולם עשו סיבוב על עובדים בשיטת הסלמי. פירוק רשות, פירוק נמל, הפרטה, הפרדה.

עכשיו עובדים חלשים, ועדים מכורים, הסתדרות אינטרסנטית. ביי ביי לכולם
רמי
21/7/2024 07:00:07

נחשו מי ישלם (א')
מחקרים ארכיאולוגים

ב-2050 רוב האוניות לא תהיינה מונעות בדלק פוסילי. בינתיים שוק המחקרים והרשויות נהנים ומגבירים את ההיסטריה הפוסילית. למחירי ההובלה הימית אין כל קשר לעלות ההובלה.

זה השוק המשוכלל ביותר בעולם כאשר מחיר ההובלה נגזר מביקוש והיצע בלבד.

עם זאת התועלת החשובה של איומי הרגולציה, היא זירוז הבחינות לאימוץ שיטות הנעה ימית נקיה.
David
18/7/2024 11:28:40

ממגורה בנמל חדרה?
לא מבין את 'לא מבין'

אם המזח הזה טוב לאוניות פחם למה שלא יהיה טוב לאוניות גרעינים? הטיעון לא ברור. או שמרציף יודעים לעבוד עם מדלים ומסוע או שלא. אם יש הבדל מהותי בין האוניות או דרכי הפריקה אודה להבהרות...
מתעניין בתהליך
18/7/2024 08:22:39

האריה שוב לא שואג

הכל רע במח תעבורה ימית אשדוד, לאף אחד לא אכפט מהלקוחות, אנרכיה, כולם משתינים על הכל מהמקפצה. רבותי - הכדור עגול ....
החוקר
17/7/2024 15:15:14

לא קל לגייס טאלנט
בהצלחה !!!

הרבה הערכה ואיחולי הצלחה!!!
יורם אשל
17/7/2024 09:44:55

האריה שוב לא שואג

ציוד לא תקין/לא מתוחזק זה כשל ניהולי! כמה לא מפתיע: יושב בכיסא המנכל בחור שאין לו טיפת הבנה באניות /נמל ונשען על מוריס מור.

מוריס מור עומד לצאת לגמלאות - מה יעשה אז? הבעיה שנתנו למח תעבורה להיות מונופול אזורי ל-30 שנה וכך זה נראה. חברי הדירקטוריון וטיקו גדות: תפתחו עיניים!
המצליף
17/7/2024 06:47:13

קיץ לוהט
תודה על התגובה

אלון, אני נוטה להסכים איתך אך זה לא ימנע מכמה פוליטיקאים להכריז על הצלחה.

הם יאמרו כי בזכות הצעד הזה של העלאת המיסוי הוקמו, או בשלבי הקמה, חמישה מפעלי רכב חדשים באירופה. כמובן שהם מתעלמים מאלה שנסגרו או יסגרו.

אם נסתכל לכיוון הצרכן אז באמת קשה לי לראות אם מצבו יוטב
דן מוזס
16/7/2024 01:55:01

קיץ לוהט

מעניין לאן כל זה יוביל. בדרכ מלחמות סחר לא מצליחות
אלון
16/7/2024 10:40:48

"אשדוד יוצאת להנפקה"
מר שרייבר כדאי שתתרכז בביקוש לידיים עובדות לאוניות ביום יום מול ההיצא של הידיים בפועל

לא לחינם בעלי, מפעילי, סוכני אוניות נוטשים את נמל אשדוד לטובת הנמלים המתחרים - כדאי שתבדוק מהן הסיבות לכך.
מנהל עבודה
16/7/2024 08:47:48

   
MBA בספנות ובנמלים
 12 ביולי 2022



עלויות ורגולציה בשרשרת הלוגיסטית
 15 באוקטובר 2018



הזמנה לכנס: "מתכננים גז טבעי"
 25 במאי 2014



יבוא שיטתי ללא אישורי תקן
 13 בינואר 2014



רכש ולוגיסטיקה למינהל עסקים
 12 בדצמבר 2013



מפגש: דרישות חדשות של ה-FDA ביצוא מזון
 22 באפריל 2013



גלובל ליינר שיפינג בלונדון
 7 באפריל 2013



תואר שני ברופין "מהכוח לפועל"
 4 באפריל 2013



חידושים בהערכת טובין לצורכי מכס
 7 בנובמבר 2012



חידושים בתערוכת PLM לרכש ולוגיסטיקה
 15 במאי 2012



המחוזי: הוכחת מקור הטובין לא רק לפי תעודת מקור
 25 במרץ 2012



מסלול מקוצר למנהלים בלוגיסטיקה בבר אילן
 21 בספטמבר 2010



יום עיון: רפורמות בפעילות המכס
 24 במרץ 2010



המכללה למינהל ביטלה מסלול ניהול שרשרת אספקה
 3 בנובמבר 2009



קורס רכש ולוגיסטיקה של התאחדות התעשיינים
 16 בספטמבר 2009












כניסה למנויים








למגזין הדיגיטלי




טלפון 03-5753070


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
מילון ימי מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

                                     

הצהרת נגישות





©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.