המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה









מדורים










טוקבקים
מדוע נעצר הקמפיין נגד אשדוד?
דרושה ועדת חקירה
הנהלת נמל אשדוד והדירקטוריון שלה מפחידים את לשכת הספנות ואיגוד מובילי המשאיות שהם יעברו על הגבל עסקי אם יפעלו במשותף. פניה משותפת למבקר המדינה לממונה על ההגבלים על הכישלון הניהולי המתמשך בניהול הנמל וסחר החוץ היא לא עבירה. קחו ייעוץ משפטי ותפעלו אחרת כולנו ניטבע בנמל הזה! הגיע הזמן לעשות סוף לכאוס הזה!
יודע דבר
27/02/2021 04:34:53
מדוע נעצר הקמפיין נגד אשדוד?
נמל אשדוד החסם הכ
כישלון ניהולי חמור של הנהלת נמל אשדוד, יש לפתוח בחקירה פלילית. הם מעדיפים רווחים על שירות ובהחלטות טיפדיות תקעו את כל השרשרת הלוגיסטית של ישראל. יש לפטר במיידי את הדריקטוריון וכל ההנהלה.
סיפור עצוב
25/02/2021 08:29:42
מדוע נעצר הקמפיין נגד אשדוד?
עם עוד 10 ידיים ביממה כל הבעיה הייתה נפתרת - הבעייה שרוצים לחסוך בכ"א וזו התוצאה

נמלן אשדודי המעורה בעניינים
25/02/2021 07:59:30
מדוע נעצר הקמפיין נגד אשדוד?
כשלון
אם מחירי ההובלה עלו בגלל כשלון נמל אשדוד לתת את השרות אז זאת אחת הסיבות ש יוקר המחייה עולה . לנמל אשדוד יש את החובה בהיותו "השער הכלכלי של המדינה" וגם את היכולת להקל ולתת שרות טוב יותר -אבל ב החלטות שרירותיות זה לא נעשה . ישנן אפשרויות להתיעל ובכך לייצר יותר הקצאת ידיים , היכולת לתקן תקלות מנופים חייבת להשתפר , השקעות העתק בפרוייקטים יוכיחו את כשלונם ורמת הניהול בשטח חייבת להשתנות לטובה . הנמל לא בדיוק מגלה רצון או חשיבה יצירתית לפתור את הבעיות .
היודע
25/02/2021 07:35:27
חתימה רק לאחר אישור ממשלה
אחיזת עיניים של ה
אסדות גז או כל משתמש אחר ברציפים אלה זה למעשה מפעיל שלישי, מספיק עם מכבסת המילים הזו. הוועדים נחלו כאן כשלון גדול.
מנהל שיודע
24/02/2021 05:56:08
חיסכון בשעות נוספות?
חפשו את האמת
אז מה ש הגב ביזן אומרת למעשה : את המלחמה על הכיס של הנמל היא עושה על הגב של לקוחות הנמל ש סבלו וסובלים מ תגובות העובדים . - כמה לא מפתיע... לקוחות , עוד קצת סבלנות ..המנופים בנמל המפרץ כבר עומדים .....
המצליף
23/02/2021 07:11:23
הסכם הרפורמה לחתימה
אין מילה אחרת חוץ ממכירת עובדים בחסות ההסתדרות והוועדים!!!!!!
המשיח
21/02/2021 11:27:00
חיפה: שביתה קצרה
עוד חצי שנה
Game Over
חיים בסרט
21/02/2021 07:59:49
מכולות מעופפות באשדוד
צודק תוקן

חנוך ויניקמין
18/02/2021 11:17:28
מכולות מעופפות באשדוד
למה הכותרת היא מכולות מעופפות בחיפה ?

lmony2
18/02/2021 08:36:43
אשדוד: האם התקלות יחזרו?
תגובה לסוכן האוניה ... מתי יש בנמל אשדוד משמרת של 8 שעות
משמרת א נטו אולי 6.5 שעות משמרת ב נטו אולי 6 שעות משמרת ג נטו אולי 5 שעות ו50 דקות במשמרות זה עיניין של מומנטום במידה ובתחילת המשמרת יש קצב טוב, משמרת טובה . במידה והקצב צולע .. משמרת אבודה . ביממה בת 24 שעות הנמל מתפקד מעט מעל 18 שעות זאת השגרה במידה ומדברים על מנופים הנמל מפעיל בקושי 50 אחוז מהאמצעים שברשותו .
אור
17/02/2021 11:12:40
חיפה: באגים ב-TOS
נתוני הבוקר
G26 08:27 ממוצע 29.1 G27 08:27 ממוצע לשעה 29.1 G28 08:10 ממוצע לשעה 35.4 G01 08:23 ממוצע לשעה 27.3 G07 08:29 ממוצע לשעה 30.3
שיגרה
16/02/2021 08:41:52
אז זו אייר בלגיה?
כנראה שזה לא לופט גישפט

yaronzeelim
15/02/2021 11:28:43
אשדוד: האם התקלות יחזרו?
עבודה בעיניים
הנהלת הנמל כנראה שטומנת את ראשה בחול המנופים מלאים בתקלות באופן קבוע, בכל משמרת שהאוניות שלי עובדות ישנו מופע תקלות גבוה ביותר לעיתים קרובות אפילו מספר תקלות במנוף אחד במהלך משמרת אחת כך שבפועל יוצא שמתוך משמרת בת 8 שעות המנוף היה מושבת למשך 5 שעות ואף יותר, וזה חוץ מהימים בהם היד מתחילה לעבוד ולאחר חצי שעה משביתים את המנוף לגמריי. פשוט הזויי.
סוכן אוניה
15/02/2021 10:22:09
מגביה עוף
כפי ש שטרסלר אומר
ומה לגבי צמצום שטחי אחסנה למכולות ריקות ? השטח הזה שימש לכך !
המאחסן
15/02/2021 07:11:08
אשדוד: האם התקלות יחזרו?
אמונה בהנהלת נמל אשדוד
בקר טוב אני מקווה שיוסגר עם הסכם הרפורמה אחרת חזרנו אחורה
RELLY
14/02/2021 08:07:01
אשדוד: האם התקלות יחזרו?
מציאות עגומה
מה זאת אומרת "התקלות יחזרו ", התקלות כל הזמן כאן !! ממליץ ל עיתון לפרסם כל יום כמה אניות ממתינות לכניסה לנמל וכמה מנופים תקולים או מושבתים .
הרחפן שרואה הכל
14/02/2021 07:49:56
אוניות נותנות כנפיים
עוד מהלומה לעתיד
עוד מהלומה ל משלחים , !
המטוס
14/02/2021 07:43:50
ממן: פול בלי פגיעה בשכר
ומי הסובלים העיקריים?
כרגיל ההנהלה והעובדים הוציאו מהמשוואה את הלקוחות שלהם אלה שסובלים. תפוקות ירודות גורמות לזמן שהיית אונייה ארוך יותר בנמל, עם כל המשמעויות לכך.

ממליץ לכולכם להרים את המבט: מנופי הנמל החדש כבר בפיילוט הפעלה והם נושפים בעורפכם .

הסובלים
10/02/2021 08:03:05
ייצוגית בגין נזקי זיהום?
מס על נפיחות
הפתרון נחום דומה לזה של סיגריות, דלק, נסיעה בכביש ועוד. על כל אלה יש מס עודף בשל ההשלכות הסביבתיות. יש מחיר לזיהום או לפגיעה בבריאות. מי שמעשן מעמיס על מערכת הבריאות וגורם הוצאה לקופת המדינה.

מס על בשר יביא לירידה בצריכה ולטבעונים יש פטור ממס.

חנוך ויניקמין
08/02/2021 11:19:41
ייצוגית בגין נזקי זיהום?
ייצוגית גם נגד בעלי עדרי הבקר והצאן
לדעתי לפני תביעה ייצוגית נגד המפעלים במפרץ חיפה צריך לתבוע את בעלי העדרים במדינה על כך שהם אינם מתקינים חוסם גזים באחוריים של בעלי החיים. מחקרים רבים הראו שעדרי הבקר הם לכאורה המקור הגדול ביותר לזיהום האויר (על פי העיתונות)... נחום גנצרסקי
ganzarski
08/02/2021 10:52:30
אשדוד: מחכים לרגב
מחכים לגודו
במחזה מחכה דידי (ולידמיר) ל Godot (אלהים שלי) שלא מופיע...
ganzarski
04/02/2021 11:26:59
הסמכת מנופאים לרספ"ן
מעניין למה ?
מעניין לדעת למה משרד העבודה החליט להפסיק את מעורבתו משרד העבודה כגורם על האציל סמכויות הכשרה לגורמים בשוק הפרטי. אז למה לא לאפשר לנמלים , אולי כי זו הופך להכשרה פנים ארגונית או מה הסיבה ? שאלות המשך, האם ההכשרה הפנים נמלית בחסות רספ"ן תוכר ע"י משרד העבודה ורשיון המפעיל המונפק יהיה תקף מחוץ לנמלים ? האם לרספ"ן יש בכלל כוח אדם מיומן שיכול לעקוף רמת הסמכה ראויה ולבחון את האנשים ?
סקרן
04/02/2021 11:08:01
הצלצול הגואל
כה לחי
כרב חובל לשעבר בחברת צים אני נרגש ושמח בהצלחה הנוכחית ומחזיק אצבעות שתמשך. יישר כח להנהלה ולעובדים בים וביבשה
galram יורם גולן
03/02/2021 10:10:32
הצלצול הגואל
מזל טוב, מרגש מאוד
שאפו גדול. דרך מרשימה.
שרי ניסים
03/02/2021 09:46:47
פרולינגר פורש
נחת והצלחה
המון נחת והצלחה בחיים החדשים!
אמנון אברהם
02/02/2021 12:38:24
פרולינגר פורש
פרישה נעימה
דב. בהצלחה בהמשך הדרך. שמחתי לעבוד מולך כמנהל נמל אשדוד ואח״כ במסגרת רספ״ן כמנהל נמל חיפה. המקצועיות והדרך הנעימה שבה אתה מנהל דברים ראויים לציון. יש חיים טובים בגמלאות, אני בטוח שישתמשו בניסיון ובידע הצבורים אצלך.
אריה גביש
02/02/2021 09:21:23
פרולינגר פורש
ברכות
לרכות לדב ידידי עם היציאה לגימלאות. מיטב האיחולים להצלחה ובריאות בעתיד.
יוסיבסן
02/02/2021 06:03:07
צים הונפקה לפי 1.5 מיליארד דולר
הגשמת חלום
ראשית אני רוצה לאחל הצלחה לחברת צים. אני מניח שחלק הארי של ההנפקה ילך לחברה לסילוק חובות או לפיתוח והרחבת היקף הפעילות.

ב2006/7 היו בהונג קונג רחשים שבנק (נדמה לי שזה היה ABN) הציע למכירה את חברת צים במחיר של מיליארד דולר ולא הייתה התעניינות.

באותה תקופה (לפני משבר 2008) לצים עוד היו הרבה אוניות בבעלות. כך שניתן לראות הצלחה רבתי במכירת מניות לפי ערך גבוה יותר וכאשר לצים אין כמעט אוניות בבעלות. (למרות שרק לפני מספר ימים העריך המטען כי ההנפקה תהיה לפי ערך בין 1.9 לבין 2.28 מיליארד דולר)

בכל מקרה מהלך חשוב. ציון דרך.

נחום גנצרסקי

ganzarski
28/01/2021 10:12:45
49 מיליון ל-10 שנים
אמונה בהנהלת נמל אשדוד
אני משוכנע שנמל אשדוד יכול לתת כתף לצמצום השסע החברתי ולהגן על כל העובדים בקבוצות המיעוט בנמל אשדוד . הוקרה לחברת נמל על קליטת העובדים אנא על תפגעו בפעולה החשובה שבצעתם בברכה רלי נורמנד 0544210127
RELLY
27/01/2021 08:46:05
49 מיליון ל-10 שנים
חול בעינים
איזה רזרבות? הרי בנמל יש חוסר בכח אדם , הנמל אינו עונה ל ביקושים בקו המיים , -הכל דיבורי בוקי סרוקי
העובד
27/01/2021 07:15:12
פורמט הצעות מחיר
הפורמט גם ליצוא
בוקר טוב להתאחדות

סופסוף יוצרים סדר בשערורייה הזו, השבוע משלח ניסה לגבות ממני היטל מלחמה ואני סירבתי או היטל VGM, שכמה יודעים שאין כזה בישראל אלא חיוב ברנ"ר?

ההיטלים צריכים להיות אחידים וקבועים כי מחיר ההובלה הופך להיות לא משמעותי וההיטלים גבוהים יותר. צריכה להיות הגדרה מי משלם מה/

חברות הספנות במשלוחי CIF לוקחים את השיפר כחברת גביה וגובים ממנו מאות דולרים על היטל צפיפות שקיים בנמל היעד ולא קשור להובלה ומדובר פה על חברות גדולות.

יצואן
20/01/2021 09:28:28
כל מכולה שלישית מגולגלת
הרעיון שהקדים את זמנו
הרעיון של מרסק, שכשל, להתחייבות על זמן הגעה ולא על אונייה ספציפית היה רעיון גדול שלדעתי הקדים את זמנו.

המערכת הימית כולה לא הייתה מוכנה לו מבחינה אדמיניסטרטיבית ולגלית. צריך לבחון שנית את הרעיון ולבנות מערכות אדמיניסטרטיביות שיכילו את ביצועו.

נחום גנצרסקי

ganzarski
20/01/2021 08:35:10
פורמט הצעות מחיר
התאגדות
האם האם הקשר בין ההתאחדות לבין המשלחים ופרסומם, איננה התאגדות שצריכה להיבחן בעיני הממונה על ההגבלים?

זה סוג של הסדר כובל רק מי שיסכים להשתמש בטפסים יכלל בהמלצות ההתאחדות?

הרבה יותר פשוט אם הלקוחות יבקשו "חשבון דמה" כ"הצעת מחיר" מכל משלח ואז יהיו בטוחים הן בהשוואה והן מהו המחיר הסופי אותו ישלמו.

נחום גנצרסקי

ganzarski
20/01/2021 08:31:06
מי באמת אחראי לזיהום?
גפריתי שאלתי
אני זוכר שלשאלות הטובות שלך יש תשובות ב"המטען". רספ"ן הכריז בכנס שנערך לפני כמה שנים על כוונתו לחייב כל אונייה שפוקדת את ישראל מרגע כניסתה למרחב הימי של ישראל להשתמש בדלק דל גופרית.

השאלה היא האם יש צורך בכך כאשר האמנה החדשה מחייבת הובלה בדלק דל גופרית או בסקרברים?

לגבי חיבור לחשמל: 1) צריך שניים לטנגו. אונייה צריכה "לקבל" חשמל וזו השקעה לא קטנה. 2) צריך תשתית נמלית. עוד השקעה. ובסוף 3) יש את המרכיב העסקי. מי ישקיע ואיזה סיכוי יש לו להחזיר את ההשקעה כשרוב האוניות לא מסוגלות לקבל חשמל חיצוני.

חנוך ויניקמין
18/01/2021 13:58:47
מי באמת אחראי לזיהום?
השאלה הגדולה
למה עד היום לא מחייבים אוניות להשתמש בדלק דל גפרית בזמן השהייה בנמלי ישראל ואזור העגינה כמו בהרבה מדינות אחרות.

והשאלה למהדרין, למה אין נקודות חשמל לחיבור האוניות ועצירה מוחלטת של פליטת מזהמים?

גפריתי
18/01/2021 10:28:23
משלחים עם אוניות?
עוד התפתחות אפשרית שהוזכרה בנסיבות אחרות לפני כמה שנים
a possible market structures which may evolve naturally from the today existing structure or maybe there are other innovative companies who take this a step forward and try to reshape the industry to another form.

a possibility could be that the shipowning /operating business becomes separated from the container operating and marketing/sales of container transport.

This means that shipping companies operate vessels without containers, These will be only shipping platforms on which every company which own containers or which can hire containers can load their equipment on them.

When concentrating on the core business of ocean transport only, probably such shipping companies will run with a small shore overhead staff, with more traditional agency services and respectively will not have extensive sales/marketing activities. T4 they probably will sell/book space/slots only in large amounts of containers. Such companies will act invisible to the consumer /merchant

In this way the today ocean carriers could seperate from the ocean transport and concentrate on their forwarding arms with their marketing/sales together with their affiliated container management . Their status will change to something like NVOCC’s. From the other hand large forwarding companies could also purchase/hire equipment and more easily position themselves in a equal position to this carriers. Under such a new market constellation the function of global container hire companies would also change when they will start hire their equipment to various small/medium forwarders and/or to large imp/exp /trading companies who may prefer not to use intermediate services.

In parallel shipowners (not carriers) will establish an entity which will provide pure ocean services on some major trade lanes. Ships running on a service available to ship containers to more or less everybody.

I guess forwarding companies would not like this idea, since today they don’t have the burden of the container management/owning with relevant cost. But maybe carriers would like it since they get rid of the difficult finding optimal cost algorithm between container management and fleet management , re positioning equipment/unbalanced trades etc etc. From the other hand this will decrease the entrance barriers to the market, because one doesn’t need container s and an established marketing/sales system in order to offer ocean transport services, visa versa this can affect the forwarding market by establishing entrance barriers because of the need to own/hire containers



container slot
18/01/2021 09:53:57
הבונוס יאושר והשיבושים הסתיימו
ליצנים
תאמינו לי שני ליצנים אתם נראים כמו הצמד מהחבובות השיבושים הסתיימו? מתי התחילו בכלל? עובדים עליכם בעיניים ואתם אוכלים את הלוקש
משקיף מהצד
18/01/2021 05:32:37
פתרון חידת הביקוש
הסבר פשוט
הגידול בביקוש להובלת מכולות נובע ממעבר צריכת שירותים, שאינם ניתנים בתקופת הקורונה, לצריכת מוצרים בעיקר לתחלופה וחידושים. לא נוספו עובדים, רמת ההכנסה קטנה, ביטחון תעסוקתי ירד. גם נושא שיעור העבודה מהבית עדיין בחזקת נעלם לטווח ארוך. לפי בלומברג תנועת האוכלוסיה קטנה בתקופת הקורונה. בגדול בתקופת אי וודאות PEOPLE STAY PUT . מה זה משנה, כל זמן שהספנות נהנית, מי אנו כי נלין.
david
13/01/2021 15:11:10
בג"ץ למינוי דירקטורים
המדינה לא סופרת א
בגצ תוך כדי ממשלת מעבר לא יעיל.
צופה מהצד
13/01/2021 10:08:25
יותר טוב מ-8 בערב
רק בישראל המדינה
באירופה מעודדים מעבר לרכבת Modal shift
אירופאי
13/01/2021 07:55:12
להעדיף נתב בחיסון
כוח אדם מצומצם וח
זאת הסיבה היחידה והעיקרית למתן חיסונים מזורז. במקרה ויש גל הדבקות במחלקה במיוחד בעגינה תצפית ונתבים שנמצאים במרחק הדבקה תמידי. תהיה פגיעה רצינית במתן השירות!!!
עובד מחלקת ים
13/01/2021 02:49:45
להעדיף נתב בחיסון
הפוך גוטה הפוך
צוותי האוניות נמצאים על אונייה בסוג של קפסולה, יש גם כאלה בהפלגה ארוכה לפה, שעוברים אפילו את ה-14 יום בידוד בים.

פועל יוצא אנשי החוף ו/או נתבים מסכנים אותם ולא הם את הנתב. להבנתי מכל ההודעות המבולבלות מהרשויות, עדין לא הוכח שמחוסן קורונה לא מעביר את המחלה, אלה רק מחוסן בעצמו...

פועל יוצא אין סיבה לתת עדיפות לנתבים, על אחד כמה וכמה, כמו שכתב קודמי, לעובדי מחלקות הים שאין להם מגע עם הצוותים.

דווקא מומלץ כצעד הומני שגם יתרום רבות מאוד לתדמיתנו העולמית לחסן את הצוותים שמגיעים לפה ולספק להם גם חיסון שני לשימוש בהפלגה...

מדובר בסה"כ בכמה מאות ימאים, קרי מעט חיסונים. אבל הבאז שזה יעשה בעולם הספנות יהיה עצום ויאדיר את מעמדנו, זאת בהתחשב שיש הרבה ימאים שתקועים באוניות תקופות מאוד ארוכות בגלל חוסר אפשרות לבצע חילופי צוותים...

מציצן
12/01/2021 14:32:15
יותר טוב מ-8 בערב
גבי צודק

מנדי זלצמן
12/01/2021 09:47:39
להעדיף נתב בחיסון
היכן המקצוענות?
האם יש מגע בין צוותי הגוררות ל צוות האונייה? התשובה אין!

האם יש מגע בין צוותי קשירת האונייה ברציף לצוות האונייה? גם אין!

אכן ישנה סכנה לנתבים אבל הרבה מהם הם מעל גיל 60 כך יכלו כבר להתחסן ללא צורך בתיעדוף. לכן מספר המתועדפים יורד פלאים. ומה עם שאר האנשים שמוכרחים לעלות לאונייה עם קשירתה ( למשל צוותי משרד נמל של סוכני האונייה).

הרחפן שרואה הכל
12/01/2021 07:20:41
קרמן לעוד קדנציה
ברכות לאריה קרמן
אריה היקר אכן אתה פלא , מקצוען וחרוץ דוגמא למנהל מעולה בענף הלחוץ מאוד בתוך שרשרת אספקה כל כך דינמית
יהודה נניקאשוילי
11/01/2021 15:02:22
אשדוד בין 100 הגדולים
רואה נכוחה גם רואה נכון
שום דבר שעשה הנמל או העובדים לא יכול להשפיע על הכמויות. אבל למה לשבש מסרים של הנמל? שאפו לנמל.
אבא גביר
10/01/2021 12:03:46
הביקוש ממשיך למרות הסגרים
חוסר במכולות או מחסור במקום?
בשנות ה-70 המוקדמות, עם כניסת צים לעידן המכולות אגף תו"פ חקר את הקשר בין כמות המכולות לכמות האוניות.

המסקנה, אם זכרוני אינו מטעני, שהוספת אונייה לצי הפועל בקו (אז דובר על ZCS שפעל פעם בשבועיים עם 6 אוניות) אמורה להוסיף בין 1.7 לפי 2 מכולות מקיבולת האונייה.

כמובן זה עובד גם בכיוון הפוך. כשמורידים אונייה יורדת כמות המכולות הרלוונטית.

ב-50 שנה האחרונות חלו שינויים בגודל האונייה, בתדירות וביעילות. בכל מקרה כל אוניה מושבתת, תורמת לאבטלה של לפחות המכולות שעל סיפונה.

אם כך איפה המכולות הללו כאשר אנו יודעים שיש אוניות מושבתות? אני חושב שהסיבה על מחסור במכולות איננה סבירה כאיום מרכזי על דמי ההובלה הגואים.

הנקודה היא שיש מחסור במקום על האוניות. אינני מאמין שחברת ספנות לא תקבל מטען מלקוח כי אין לה מכולות, והיא תפליג עם תאים פנויים. ומי שמשלם 17,000 דולר להובלה - מגיע לו!!

ganzarski
10/01/2021 11:10:24
אשדוד בין 100 הגדולים
למד לדקלם את המנטרה הרגילה
המנכ"ל החדש של הנמל למד לדקלם את דף המסרים הרגילים, הטפיחה העצמית על השכם ומחמאות לעובדים.

תרבות מסרים במקומות עבודה מונופוליסטים עם ועדי עובדים חזקים.

העלייה בדירוג באה לא כתוצאה של מאמצים תפעוליים ולא כתוצאה של מערכות ניהול משובחות משולבות עם הון אנושי (מי הקופירייטר שממציא מילים כאלה) שאחרת לא היו עומדות אוניות רבות כל כך בתור התפעולי.

העלייה בדירוג באה כתוצאה מעליה ביבוא לישראל וחוסר באלטרנטיבה נמלית לבעלי האוניות.

רואה נכוחה
10/01/2021 09:30:27
אילת: גיל הפרישה עלה ל-70
כולל הכשרה של מפקדי אניות אם לשעבר ב חיל הים . יש כאלה ש השתחררו ומשתחררים בגיל 40+
הזועם
06/01/2021 13:32:09
   
פרס חדשנות בתחבורה
 23 בפברואר 2021



הקנס יעלה ל-750 שקלים
 17 בפברואר 2021



שיבושים בכבישי אירופה
 16 בפברואר 2021



גרמניה סוגרת גבולות
 14 בפברואר 2021



חיילים יוכשרו לרכב כבד
 14 בפברואר 2021



ירידה חדה בצריכת דלק
 9 בפברואר 2021



צניחה ביצוא הבריטי לאירופה
 9 בפברואר 2021



לפני שמחליטים על גז
 7 בפברואר 2021



מופו מפרצי חנייה
 4 בפברואר 2021



בן הרוש מציג: מנטליות של נהג
 2 בפברואר 2021



הובלת מטען חורג לשימוע
 28 בינואר 2021



יותר טוב מ-8 בערב
 12 בינואר 2021



הנעה חלופית לרכב כבד
 12 בינואר 2021



השתלמות מדריכים
 11 בינואר 2021



רישיון נהיגה עד גיל 70
 11 בינואר 2021












כניסה למנויים

מזכיר סיסמא










למגזין הדיגיטלי



טלפון 03-5753070


טלפון 03-6966699



טלפון 08-9105555


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת של מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.


Adding the script below at the end of your html page (but before the tag) solves the problem of Chrome not displaying multiple swf's but it caused alignment problems.