המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה









מדורים










טוקבקים
הצד הנגדי של הרווח
חזרה לעתיד
ב-2024 לא יהיה מצב של תפוקה לוגיסטית של היום שנובע משיבוש מערכות ימיות ויבשתיות. כמויות ההובלה לא עלו מעבר לרגיל בסדרי גודל ברמה ממוצעת שנתית.

הבעיה היא הירידה בתפוקת הלוגיסטית, לא בקיבולת ההובלה. הירידה במגמת דמי ההובלה כבר החלה, ותהיה חריפה יותר לאחר ראש השנה הסיני.

מניח שחברות הספנות אוגרות רזרבות לימים רזים יותר. מארסק חושבת שני צעדים קדימה. העובדה שהיא מאבדת את המקום הראשון בהיקף הקיבולת הנומינאלית הימית במטרה להגדיל את היקף ההובלה הריאלית דלת לדלת.

מעולם לא היו כל כך הרבה שינויים בזמן כל כך קצר. תקופה מרתקת.

david
26/10/2021 18:05:06
מארסק זורקת פצצה
הזמנות מול חברת ספנות
מניסיוני למעלה מ-30 שנה פעלתי ישירות מול חברות הספנות ובכך נחסך כסף רב לחברות אשר הועסקתי בהן, בהייטק ובתעשייה הכבדה ( בוודאי לא אמרו תודה על כך ובטח לא בונוס נאה ) אך

סגירת חוזה ישיר או הזמנות ישירות מול חברת ספנות חוסכת כסף, וגורמת לקשר הדוק מול חברת הספנות אשר יסייע מאוד להעלות מכולות או משלוח מסוים ודחוף עת שהאונייה בתפוסה מלאה ואתה משווע למשלוח או לייצוא דחוף ביותר.

אין לראות את המהלך למשתמשים כבלתי ראוי אלא לנצל קריאה זאת אל מול כל חברות הספנות ולהפיק התועלת המלאה מן המהלך, בהצלחה לכולם.

ilans
26/10/2021 14:21:11
תקלה ראשונה במפרץ
לכל השמחים והמצלמים ממול
לכל השמחים ממול שכל היום רק צילמו ושלחו בוטסאפ יש לעשות נזק יש לקחת אחריות ויש לתקן אותו משהו שאצלכם לא יודעים לעשות שנים.
נזק
26/10/2021 08:13:12
תקלה ראשונה במפרץ
להרגע
מומלץ לא לשמוח על התקלה בנמל החדש -תקלה כזאת או מקבילה לה קרו עשרות פעמים בנמלי חיפה ואשדוד
ג.
26/10/2021 05:16:46
מארסק זורקת פצצה
הבעיה איננה ברכישת ההובלה
הבעיה היא הפער בין מחיר הרכישה לבין המחיר שבעל המטען מודע לו. כמו שמארסק גילתה שהיא מוכרת הובלה למשלח ב-4K דולר והוא מוכר ב-20K.

אם בעל המטען היה מודע לכך לא היה פער כזה גדול. לכן שילוב משלח במפעל לא מסייע בהקשר הזה כי ההזמנה נעשית תחת שמו של המפעל שיודע בדיוק כמה מחייבים אותו.

ייתכן שהמשלחים ימצאו מודל עסקי אחר.

חנוך ויניקמין
24/10/2021 19:41:14
מארסק זורקת פצצה
מהלך מעניין אך ניתן לפתרון קל באמצעות אימפלנט של חברות השילוח אצל לקוחות הקצה שיבצע עבורן הזמנות. מעניין יותר לראות אייך תשפיע הכניסה של חברות הקמעונאות לתחומי השילוח.
Saar Golan
24/10/2021 19:22:09
המפרץ: התפוקות עדיין נמוכות
יסעור
השאלה היא לא כמה פעולות נמל המפרץ עושה עכשיו, בשלב הלימוד, אלא כמה פעולות עושים בנמל דומה בחו"ל שמשתמש באותה שיטה. ברור שזה לא 10 פעולות בשעה ואין סיבה שנמל המפרץ לא יגיע לתוצאות דומות. תנו צ´אנס.
תנו צ´אנס
21/10/2021 08:52:56
עלות ההובלה וערך הטובין
אכן מהנתונים מוגזמים
צודק לחלוטין הכותב עדי דגן. הנתונים המופעים בטבלה מוגזמים.חישוב מהיר של סידרי הגודל ממחיש זאת. במכולה 40 רגל ניתן להכיל עד 24 משטחים תיקניים לכל היותר. מידת מקרר כולל חומרי הדיפון והאריזה כמשטח. כלומר לכל היותר 24 מקררים כדולים ולא 100-130- כמצוין בטבלה. מידת קופסאת נעליי ספורט ב 25X30 וגובה 15סמ.250 קופסאות על משטח או 6000 זוגות במכולה ולא18,000-28,000 כמצוין בטבלאת OECD.
יוסיבסן
17/10/2021 11:54:07
קישור:
עלות ההובלה וערך הטובין
עדי אני הולך לצעוק על ה-OECD
כבר ראינו "תוצאות" הזויות של הבנק העולמי, חברות ייעוץ עתירות מוניטין ועכשיו גם ה-OECD. זה העולם שבו אנו חיים.
חנוך ויניקמין
16/10/2021 17:52:50
עלות ההובלה וערך הטובין
אין מצב
חנוך, אין מצב להכניס 28,000 נעליי ספורט ל ׳40. אין מצב שעלות יצור של נעליי ספורט רגילות, ביצור המוני הנה USD100-200 לזוג. מומלץ להוריד 0 אחד. אין מצב בו יבואן / יצואן ישלח סחורה השווה מעל מליון USD בים. סחורות בעלויות כאלה טסות! מכולת צעצועים ב USD720K ??? הלגו הכי יקר בעולם לא יתקרב למספר הזה, אפשר להמשיך, אבל נראה שחבל על הזמן נתונים הזויים לחלוטין.
עדי דגן
15/10/2021 09:25:58
עלות ההובלה וערך הטובין
מעניין ביותר - תודה על הניתוח
הייתי מוסיף 0אם יש) את הנתון על כמות המכולות שיש מכל סחורה בשנה ולחשב כך את השפעת עלית מחיר ההובלה על כלל המוצרים באחוזים. מעניין איך אין עדיין שינוי ברבית במשק. במדד המחירים לצרכן. זה בסיס רציני לאינפלציה.
thki
14/10/2021 09:30:57
לילה טוב של ביידן
כזה מלוקק כזה חסר תוכן . כזה נזק.

ביידן - אחד הגרועים
14/10/2021 09:09:19
אל תבלבלו אותנו
על פי התהום
"המטען" מעלה נקודה חשובה, שנראה כי רוב חברות הספנות מתעלמות ממנה. אין שינוי בביקוש להובלה, מבחינה כמותית.

יש שיבושים בקצב האספקות, תפקוד הנמלים ושרשרת האספקה היבשתית שמיצרים עומסים עיתיים. שיבושים אלה גורמים להקטנת ההיצע בפועל של שירותי הספנות.

הקטנת ההיצע בפועל גורמת לחברות הספנות להוסיף נפח הובלה נומינלי, אשר גורם באופן פרדוקסלי להקטנת תפוקת ההובלה הריאלית, וחוזר חלילה.

עם שוך הפנדמיה, והחזרה ל"כלכלה נורמאלית", חברות הספנות תשארנה עם צי אוניות מיותר במחירים גבוהים מאוד, ודמי הובלה נמוכים. חברות ספנות זהירות לא מוסיפות נפח הובלה בעת הזו, ושומרות את רווחי היתר למימון העתיד.

david
11/10/2021 12:39:01
האם צים תעבור למפרץ?
צים עוברת
אם צים עוברת, זה אומר ש MSC ו MAERSK גם עוברות (לא מפצלים שותפויות) אומר שנמל חיפה בברוך אמיתי. היום עוברים בדבוקות, נגמרו ימי האינדיבידואליזם. לקוסקו יש שותפווות עם צים? מי עוד שותפי MAERSK ,?MSC? המפולת קרובה ואמיתית.
לקוח
11/10/2021 08:42:33
20 שנה ל"המטען"
Better late then never
אכן מעניין, מושך ואי אפשר להתעלם מהקסם המעקצץ לעיתים. תמשיכו להצליח.
yaronzeelim
10/10/2021 16:37:19
מה עם היטלי דלק?
כל הכבוד- ממש מעניין ומקצועי - גם הכתבה על האנרגיה בסין
תודה לך חנוך ולכל הצוות
נהנה לקרוא את הניתוחים שלך חנוך
07/10/2021 09:21:17
מתנגדי הוועד חויבו בהוצאות
פראיירים לא מתים
חחחח תמשיכו לשלם - עובדים עליכם.
הצודק
07/10/2021 07:19:02
שרף שוב בראש
מהטכניון
מתמטיקה פשוטה בהסכם האחרון מכר אתכם גם בהסכם ההפרטה ימכור אתכם. העובדים מטומטמים העובדים ישלמו
ישראלביץ
06/10/2021 07:56:35
"אין אנשי מקצוע במשרד התחבורה"
לפתח את הרכבת
לחבר מפעלים ומסופים לוגיסטיים במסילות רכבת, להוסיף מסילות בנמלים ולעודד יותר הובלה ברכבת
הקטר
06/10/2021 06:40:13
קוסטקו חוכרת אוניות
מהפיכת המכולות 2.0
אין ספק שיש כאן מימוש האימרה " WHEN THE GOING GETS TOUGH THE TOUGH GET GOING" . לקוסטקו 13 מרכזי הפצה בארה"ב ומערכת תובלה ולוגיסטיקה עצמית. 4 מהמרכזים במערב ארה"ב. מענין איזה נמל יבחר לפקידה. הגודל הקטן של האוניות המהווה יתרון בבחירת נמל, אפילו לא נמל מכולות. מסקרן כיצד ינהלו את האוניות ומלאי המכולות. בהחלט דוגמה ללקוחות גדולים, אשר יבחנו את הנסיון הזה, שעשוי להוות לדוגמה לענף. בענפי ספנות אחרים בעיקר בצובר, ספנות של בעלי מטען היא דבר מקובל.
david
29/09/2021 13:49:00
20 שנה ל"המטען"
אם לא הייתם קיימי
בהצלחה לעוד 20 שנים
איציק
29/09/2021 10:45:36
20 שנה ל"המטען"
כמי שהיה נוכח בחדר הלידה של העיתון אני יכול להעיד כמה פורץ דרך הוא היה ואיזה ערך מוסף אדיר הוא העניק לקוראיו מיומו הראשון. זכור לי איך בכירי הענף היו ממתינים למוצא עטו של חנוך (לפעמים אף כדי לדעת את שקורה אצלם בחברה) ולמהדורה של יום א´ בבוקר כדי לקרוא את ניתוחו המעמיק באשר למה שקרה בענף בעולם במהלך השבוע שחלף. טוב שהשנים שחלפו לא הכהו את העוקץ, המקצועיות וההבנה העמוקה. מאחל לך חנוך עוד שנים רבות של פעילות מעניינת ומספקת.
איל מלמוד
19/09/2021 13:29:56
20 שנה ל"המטען"
20 שנה להמטען
מאחל לכם עוד שנים רבות, לפעילות מבורכת יצירתית עדכנית ומועילה למשתמשים בתובלה ולוגיסטיקה.

כאחד אשר שמו התנוסס לא פעם בכתבות שונות ולטובת המשתמשים בתובלה ימית ואווירית, ומאבקים מול רשויות הממסד הקשוח ואשר אינו פועל בכל עת בהבנת הנושא אלא מופעל מלחצים שונים,

ואשר באמצעות המטען וכתבותיו נפתח צוהר להבנת נושאי תחום ההובלה ולוגיסטיקה אל מול כל הגורמים השותפים,

אתר אמין מדויק וחשוב ביותר לקהילת הסחר הבינלאומי, המשיכו והצליחו לטובת כולנו,

ilans
19/09/2021 13:05:26
לשכת המסחר נגד נמל אשדוד
ישראל הראשונה וישראל השניה
לאורך עשרות שנים תמיד התלונות מוגשות כלפי נמל אשדוד, היטל צפיפות נמל אשדוד. תביעות יצוגיות נמל אשדוד. כול תחלואות המדינה , תמיד מופנות לעבר נמל אשדוד. שרשרת לוגיסיטית מעולם לא הייתה הוגנת כלפי נמל אשדוד, למרות היותו הנמל המוביל בישראל. בחודש האחרון ובכלל בשנה האחרונה, תחת קורונה קשה נמל אשדוד פעל ביושרה והגינות , הגדיר חלונות, נתן הקצאות ועמד בהם. נמל אשדוד משנה את פניו , מפעיל את הנמל תוך כדי שדרוג עצמי התייעלות בעבודה, בתשתיות ועמידה מול הוועדים, גיוס עובדים, והסכמות עם פורשים. במצבו הנוכחי , מעט אוניות בעוגן והמצב רק הולך ומשתפר. לא ראיתי כזאת כתבה על נמל חיפה ומספנות ישראל, במפרץ חיפה יש פי 2 אוניות ממתינות בעוגן מאשר בנמל אשדוד. הכי קל להכנס בישראל השניה ובעובדי נמל אשדוד.
ישראל
19/09/2021 11:31:34
מה תעשו עם כל הכסף הזה?
כלים לרגולציה לפקח על רמת השרות
יש מקום אחד שאני מכיר שכאשר חברות ספנות היו מגישות בקשה להקמת קונפרנס ימי, הן היו מתחייבות כלפי השלטונות על רמת שרות מסוימת, למשל לפחות 2 הפלגות שבועיות. באישור הרגולטור לקונפרנס נכתב במפורש איזה סנקציות עלולות להיות מוטלות על קונפרנסים שלא עומדים ברמת השרות המאושרת - המדינה היא אוסטרליה כך היה בתחילת שנות ה-90 כאשר צים הצטרפה לקונפרנסים בין המזרח הרחוק לאוסטרליה. היום אינני יודע אם זה עדיין קיים ואם כן היה מעניין לדעת האם גם בשרותי הספנות של הקונפרנסים בין המזרח הרחוק לאוסטרליה בוטלו הפלגות בכמות רבה כמו בקווים לאירופה ולארה"ב שם המחויבות לשרות היא כלפי הלקוחות לא כלפי הרגולטור. אשמח לשמוע עדכונים. חג סוכות שמח נחום גנצרסקי
ganzarski
19/09/2021 11:13:49
20 שנה ל"המטען"
אתם עושים עבודה מצויינת חנוך- תודה על השרות האדיר שאתם עושים למען הענף

קורא , נהנה ומחכים
19/09/2021 10:35:14
מה תעשו עם כל הכסף הזה?
אין פיקוח על חברות הספנות
ממשיכים להתלונן ובמקביל להתעשר.
מפקח
19/09/2021 10:20:49
20 שנה ל"המטען"
כה לחי!

אליס אברמוביץ
19/09/2021 09:28:20
20 שנה ל"המטען"
מלהטט יפה
חנוך. בכתיבתך אתה מלהטט יפה והופך לפעמים את חוסר הזמן לכתוב בקיצור לאין הקומץ משביע את הארי. חופשה נעימה.
יסעור
19/09/2021 08:49:52
20 שנה ל"המטען"
כל הכבוד
בהצלחה לעוד לפחות 20 שנה נוספות של פעילות חדשותית מענינת ופורה!
manuel
19/09/2021 08:40:30
20 שנה ל"המטען"
בהצלחה
רק 20 שנה? נדמה שהמטען מלווה אותנו מאז ומתמיד! חג סוכות שמח וחופשה נעימה נחום גנצרסקי
ganzarski
19/09/2021 08:14:08
20 שנה ל"המטען"
כול הכבוד המשיכו כך
לחנוך ולכל חברי מערכת המטען. אני מבקש להודות לכם על סיקור נאות של המתרחש בענף הנמלים והספנות שלנו. המשיכו כך.
אריהגביש
19/09/2021 08:00:05
זלצמן: "הדו"ח מתעלם מעובדות"
יש ועוד איך השלכות
מה שהמטען לא רואה וגם מנדי אלו העלויות הצפיפות והיטל ה- PSS שחברות הספנות רכבו על התירוץ של הנמלים ואלו התגלגלו ויתגלגלו לצרכן וההשפעה במשק . אין שום פיקוח על העניין וההתאחדות לא עושה דבר וכולם חוגגים על היצואן והיבואן ומי שמשלם זה האזרח הקטן ובקיצור כולנו . הנמל יכול להצדיק את התור בחוץ אבל חברות הספנות כבר צברו את השם הרע שלו ולא רוצות להתקרב לפה . שם בונים בשנים והורסים ברגעים .. חתימה טובה ושנתחיל להסתכל סביבנו .
יצואן ויבואן
14/09/2021 11:28:18
חומר גלם למחשבה
איך הגלגל מתהפך לו...
זכורני ימים טובים כאלה, כאשר דמי ההובלה במכולות היו זולים יחסית למחירי האוניות הקונבנציונליות והמטען במכולות לא סיפק את קיבולת האונייה,

חברות הספנות העדיפו להכניס גלילי פלדה, גלילי נייר מוטות ברזל לבנייה ומה לא במכולות. היום המקרה הפוך אלא שהנמלים רואים במטען הקונבנציונלי מטרד.

למדינה אמור להיות כח לכפות על הנמל לשמר את האינטרסים של המדינה. האם תוכל לעשות זאת (מניית זהב? הצחקתם!) לנמלים פרטיים ו/או מופרטים?

גמר חתימה טובה נחום גנצרסקי

ganzarski
13/09/2021 23:41:22
הקלה בעומס בנמלים
אוניות פשוט מדלגות על חיפה
חנוך , אל תתבלבל !!

מספר לא קטן של אוניות החליט לדלג על חיפה ואנחנו היצואנים תקןעים עם מכולות בנמל ובמפעלים.

אין כאן האטה אלא יצירת ביקוש מדומה של חברות הספנות

יצואן ויבואן
13/09/2021 10:28:47
בחירות לוועד ציוד מכני
בושה וחרפה
איומים על עובדים גרמו לכך שלא יגיעו להצביע. דיקטטורה מאפיה פשוט בושה וחרפה.
המאויים
13/09/2021 06:14:56
להחליט על חלוקת רווחים
שערוריה
שערוריה
המביא רפואה ל ארג
12/09/2021 06:07:34
להוביל מכולות באוניות צובר
BACK TO THE FUTURE
הובלת מכולות באוניות צובר היתה שיטת העבודה של חברת STARLINES שפעלה בין ארה"ב ואירופה לאיראן בשנות השבעים בניהולו של ד"ר יורם אלמוגי שהלך לעולמו לפני כשבוע.

אין ספק שאפשר לשכלל את השיטה כאשר מדובר בהובלת מוצרים בנפחים גדולים של חברה ספציפית בין שני נמלים, ולזנוח את המכולות בכלל, על ידי הובלה BREAKBULK ולנצל את נפח מחסני אוניות הצובר עד תום.

אין ספק שבמונחי עלות הובלת מכולות היום, דמי הובלה + עלות חכירה + עלות הצבה חזרה + עלות לוגיסטית בנמלי הפריקה והטעינה, חזרה להובלה קונבנציונאלית משוכללת ויעודית היא אופציה שכדאי לשקול, כשהפקידה בשני הצדדים אינה חייבת להיות בנמלי מכולות פקוקים ומעטים.

יש אימרה יפה: WHEN THE GOING GETS TOUGH THE TOUGH GET GOING . זה האתגר.

david
02/09/2021 19:29:14
רכבת מהירה בסואץ
הפוך גוטה ,הפוך
יותר אופציות =יותר תחרותיות= יותר ביזנס שנה טובה נחום גנצרסקי
ganzarski
02/09/2021 16:44:28
להוביל מכולות באוניות צובר
כבוד לצבי רוזנפלד
אם זכרוני אינו מטעני, כבוד לצבי רוזנפלד ז"ל שבשנות ה-70 כבר הפעיל אוניות דו שימושיות: היה מוביל מכולות מאירופה לאוסטרליה, ובאותן אוניות היה מוביל חול מאוסטרליה לארה"ב ומשם מכולות לאירופה.

סוג האוניות היה CONBULK. ואם אני טועה, יש בין הקוראים מבוגרים שזיכרונם עדיין עובד שיוכלו לתקן אותי.

ganzarski
02/09/2021 16:39:20
זנדברג: הבראה כלל מרחבית
להזיז את הנמל לנגב
חיפה לפני קום המדינה הייתה העיר הגדולה ובוודאי החשובה בארץ ישראל. פרנסי העיר לא השכילו לקדם אלטרנטיבות למקורות התעסוקה דאז, והיום העיר ניצבת לפני שוקת שבורה:

התעשייה החצי כבדה והכימית, לאט לאט נעלמת מבלי שיש מרכזי תעסוקה אחרים. לדעתי גם קוניה פוטנציאלי של נמל חיפה, לוטש עין לפוטנציאל הנדל"ני שלו ולא לעבודות הסווארות - שהנמל החדש ונמלי אשדוד יתמודדו איתם.

צעירים נוטשים את העיר והמבוגרים מתכנסים בתוך עצמם 20% מתושבי העיר הם כנראה בגיל הפרישה ומעלה. הם יישארו בעיר. היורשים שלהם?

אני קורא למבוגרים תושבי העיר, בוגרי התעשיות הנעלמות - קחו את גורלכם בידיכם. יש לכם מאגר עצום של ידע ושל ניסיון, תביאו למהפך בעיר המנומנמת.

שנה טובה ובריאה
נחום גנצרסקי

ganzarski
01/09/2021 15:34:12
אשדוד: עוד 40 עובדים
ההסתדרות היא הרעה החולה של המשק

לקוח מדמם
01/09/2021 08:44:43
לוקחים את הרווח ברצינות
הכל על הגב של הלקוחות המדממים
המדמם
01/09/2021 07:01:55
נציג הנמלים של ביידן
חוק הרפורמה האמריקאי אינו מחדש דבר
פוגל: להזדרז עם ההפרטה
תמכרו כבר
רק לא לפוגל ולשייחים מדובאי
חשוב
31/08/2021 10:07:02
פוגל: להזדרז עם ההפרטה
האוניות ממתינות
האוניות ממתינות גם במספנות ישראל, ימים שבועות וגם חודש.

לרכוש את נמל חיפה ולשלוט גם במספנות מחזיר אותנו למונופולים של חיפה ואשדוד.

אסור למכור למי שמחזיק במספנות. יש לחלק את העוגה ולשפר את התחרות. תמכור ויפה שעה אחת קודם.

עובד נמל
31/08/2021 09:57:17
האם הביקוש יורד?
שאלה נוספת
בוקר טוב נחום,

בנימה אישית, שאלתי את זיאד לאחרונה לדעתו כיצד שפילר המנוח היה עומד בסיטואציה הנוכחית?

התשובה היתה, הוא לא היה יכול. זאת לא אותה התעשיה שהכרת, הובלה במכולות בימים אלה אין לה דבר עם מתן / קבלת שירות.

השאלה הקיומית שאני שואל את עצמי יום יום, איך אפשר לשלם כל כך הרבה בעבור תמורה כה ירודה? ברמת היום יום, קבלת SO הפכה לאירוע מכונן, שלא לדבר על המאבק העוקב להשגת המכולה הריקה.

אולי כדי שישתמשו בערימות המזומנים להשיג סינכרוניזציה פשוטה בין אישור הבוקינג להמצאות המכולה הריקה.

עדי דגן
31/08/2021 09:17:20
פוגל: להזדרז עם ההפרטה
אז תמכור כבר
אם אתה רוצה לקבל את נמל חיפה מהר מר פוגל, תתחיל למצוא קונים למספנות שהרי נקבע שעליכם למכור את מספנות טרם קבלת נמל חיפה לידיכם. אז קדימה לעבודה, בטוח שיהיו הרבה קופצים.
יאללה
31/08/2021 07:47:54
האם הביקוש יורד?
למה הביקוש ירד?
עדי ידידי, ממשל רייגן עשה ניסיון והוריד מיסים על מנת לאפשר לאזרחים לחסוך. התוצאה הייתה הגדלת הביקוש.

לדעתי הביקוש לא ירד, אולי בשוליים, אולי הגידול יתמתן. מה שעשוי לקרות זה הסטת הסחר. וולמרט יקנה יותר במקסיקו ובברזיל במקום בסין. בכל מקרה חברות הסחר יעשו הכל על מנת לא להוריד את הביקוש.

השאלה היותר מעניינת היא מה יעשו חברות הספנות עם עודפי הכספים? האם יקנו יותר אוניות בבעלות מהמספנות? כושר ייצור המספנות בעולם הוא די קבוע ולכן יש חסם בכיוון הזה.

האם כתוצאה מהחסם הזה, ייפתחו מספנות נוספות (שנסגרו ב-50 שנה האחרונות)? או שחברות הספנות יפנו לאסטרטגיית התרחבות, אורכית או רוחבית על מנת לשמר את ערך הרזרבות ליום צרה.

איך אומרים, הכל פתוח ואנו יודעים למי ניתנה הנבואה.. שנה טובה

נחום גנצרסקי

ganzarski
30/08/2021 23:34:38
סופו של חסן בנמל
אלון חסן חטא בחטא הגאוותנות והיהירות וחשב שלעולם חוסן ושילם על כך את המחיר

אלון חסן חטא בחטא היהירות
30/08/2021 09:08:51
   



הצד הנגדי של הרווח



 26 באוקטובר 2021









האם השוק מתמתן?



 26 באוקטובר 2021





תקלה ראשונה במפרץ



 26 באוקטובר 2021









קוסקו: יותר שליטה בפיראוס



 26 באוקטובר 2021





"לערוך תסקיר סביבתי"

 26 באוקטובר 2021
איתמר בן דוד
אודיה שווץ





המשלחים: ניצול לרעה

 25 באוקטובר 2021
ניקולט ואן דר יאכט





"שיקולי ביטחון"

 25 באוקטובר 2021





אוברסיז מתרחבת בצפון

 25 באוקטובר 2021
חנה מרצ'י





צמצום הזיהום מתחבורה

 25 באוקטובר 2021
זיהום במפרץ
אודיה שווץ





אשדוד: שלוש מלגזות חדשות

 25 באוקטובר 2021
יח"ץ





מארסק זורקת פצצה

 24 באוקטובר 2021





צים: עוד שבע אוניות לצי

 24 באוקטובר 2021
אלי גליקמן
סיון פרג'





זודיאק קונה גלנועים

 24 באוקטובר 2021
אייל עופר





מכולות בים

 24 באוקטובר 2021





מכרז ל-23 דונם באשדוד

 24 באוקטובר 2021














כניסה למנויים

מזכיר סיסמא










למגזין הדיגיטלי



טלפון 03-5753070


טלפון 03-6966699



טלפון 08-9105555


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת של מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.


Adding the script below at the end of your html page (but before the tag) solves the problem of Chrome not displaying multiple swf's but it caused alignment problems.