תעשיית הרכב מתבגרת ומשתנה. רוב המותגים הסיניים לא ישרדו וגם גם חלק מן החברות האירופיות.
במהלך השנים נסגרו הרבה מאד מותגים אמריקאים,למשל קרייזלר וגם תעשיית הרכב בישראל כבר לא קיימת.
יתרון טכנולוגי לבדו לא מבטיח הצלחה, ישרדו החברות להן יהיו יתרות כספיות לממן פיתוח ורכישת טכנולוגיה.
פולקסווגן משקיעה גם בטכנולוגיה סינית וגם בטכנולוגיה אמריקאית חברת טסלה, למרות טכנולוגיה מתקדמת עדיין מוכרת פחות מ-2 מיליון מכוניות בשנה,
לעומתה חברת BYD אשר מכרה 500 אלף לפני 7 שנים עומדת למכור השנה מעל 5 מיליון כלי רכב.
יקומו שותפויות חדשות ייתפרקו חברות וותיקות.