4. לנושא השוואה בין האוניות להלן הפירוט:
4א.אוניות ה-18k שוקלות במעמס מלא הכולל: מכולות, דלק, מים, ציוד וכד': 185,000 טון, משקל עצמי: 45,000 טון, סה"כ: 230,000 טון. מפרש הרוח 12,000-15,000 מ"ר.
4באוניות ה-24k שוקלות במעמס מלא הכולל: מכולות, דלק, מים, ציוד וכד': 230,000 טון, משקל עצמי: 60,000 טון, סה"כ: 290,000 טון. מפרש הרוח 18,000-20,000 מ"ר.
5.עובדתית האוניות שונות במשקל, ובמפרש הרוח שהוא גורם משמעותי ביותר בתמרון אוניות אלו במזג אוויר סוער.
בהבדל המשקל בין האוניות: 60,000 טון, אפשר להכניס אונייה של 5k באורך 295 מטר, לכול המבינים במספרים אלו, אין להשוות בגדלים, ובצורה מוכחת ה-24k גדולה בכמה מידות מה-18k.
6.ולבסוף העניין המקצועי והאישי בין 2 הנמלים:
כאחד שעבד במחלקת ים באשדוד, ועובד כיום בנמל חיפה, אני יכול להגיד שאין שוני בין הנמלים, בשני הנמלים יש מחלקה מקצועית ורצינית, של מיטב אנשי המקצוע המובילים בתחום הספנות והנמלים, שעבדו ועובדים 24/7 על מנת לתת שירות ללקוחות, ובשנתיים האחרונות אף במצבים מסוכנים שטילים עפו להם מעל הראש.
7.לנושא הרצון להתחשבן מאחורי המקלדת עם הנהלת תעבורה ימית, לא אתייחס.