כפי שהוסבר שטעון הינו שירות שיש בו תחרות ויש חלופות גם במדינות נוספות. לכן שטעון מתקיים כשניתן להציע שירות ומחיר טובים - ואת אלו פשוט להציע כשנמל לא עמוס ויש עודף יכולת שירות (רציפים + מנופים ואחסנה) ועלויות כוח עבודה המשאירות רווח כולל.
להערכתי נמל חיפה הממשלתי לא הרוויח ממש מהשטעון (דווקא כשצים הלכה לקפריסין הוא הרוויח יותר).
סביר שנמל המפרץ משתמש במכשור מתקדם שחוסך כח אדם יקר והוא תחרותי יותר.
מה שכן, בכדי להראות פעילות ולשמר עובדים ויכולות, אפשרי ונכון לקחת שטעון גם ברווחיות גבולית.