חנוך יקירנו אתה נכנס למקומות של חוסר דיוק ,
1.מי הם אלו שהביאו להפלגת האוניה שאינה כשירה לשייט?
לא הבעלים הם אלו הקובעים אם האוניה כשירה לשייט, אלא רק היועץ הטכני של רב החובל שהוא המכונאי הראשי, ורב החובל שהוא המחליט, ועל שניהם יש הגבלת אחריות, לדוגמא אם רב חובל איבד עוגן, הוא לא הולך לשלם על העוגן בגין הגבלת אחריות עליו.
2.לנושא תקלות חוזרות ונישנות לפני ההפלגה, הדבר הקובע לפני ההפלגה הוא בדיקת המערכות(TESTING GEAR),אם כול המערכות תפקדו כשורה בזמן בדיקת המערכות זה הקובע לכשירות, קריא אם התובע הצליח להוכיח אי כשירות למערכות בזמן הTESTING GEAR והאוניה הפליגה, העיניין חמור ופלילי.
3."הפעלת סירנה שפירושה אי סדירות באספקת החשמל" מאיפה הבאת את זה? אין דבר כזה באוניה.
באוניה יש 1000 סוגי התרעות, שאחת מהן יכולה להיות בעיה במערכת החשמל, אבל אם פותרים את הבעייה לפני ההפלגה, אז האוניה רשאית וכשירה להפליג.
בברכה,
ר/ח דרור פרן