במדינה קטנה וצרה כמו ישראל אין יתרון לוגיסטי במסופים פנים יבשתיים. מסוף פנים יבשתי מיצר עליות נוספות לחברות הספנות במונחי הגדלת מלאי המכולות המקומי - נמלים+מסופים, עלויות שינוע עודפות של מכולות ריקות ומלאות - בין הנמלים והמסופים, ריקים ומלאים.
עלות עודפת של שטחים בקרבת מוקדים עירוניים וכו". המצב הנוכחי של מסופים בקרבת הנמלים מהווה פתרון לוגיסטי אופטימאלי לטופולוגיה הגיאוגרפית של ישראל.
הפתרון של מסופים פנים יבשתיים מתאים לאיזורים מסוימים באירופה וארה"ב כאשר העלות הלוגיסטית העודפת במונחי מלאי, שינוע וזמינות שיווקית מצדיקים זאת.
בהחלט נושא מענין שדורש התייחסות לוגסטית שיווקית כוללת בעיקר בהיבט חברות הספנות וחברות התובלה שישאו בעלויות הנוספות של רעיון כזה.