ביום חמישי כתבתי במדור זה שעל האונייה של מנו ניתן לקחת גם 5,000 איש להפלגה של כמה שעות.
אני בטוח שניתן היה לעשות זאת עם ביטוח מיוחד של המדינה + תוספת רפסודות וחגורות הצלה + תמיכה של רספ"ן שפעלו ללא היסוס ומחוץ לקופסה ונתנו אישור למאה וכמה נוסעים על אוניית משא שרשאית לקחת רק עד 12 נוסעים.
הבעיה היא שאין תוכנית מגירה סדורה למקרים כאלה.
הצעתי, בראשי פרקים: 1. לרספ"ן יהיה תקציב פתוח של 15 מיליון דולר 2. המטרה, קנייה מיידית של 4-5 נחתות/מעבורות יווניות, תמיד יש בשוק מספר לא קטן שלהן.
הספינות הללו יכולות לקחת בין 200-500 נוסעים במושבים ובנוסף ניתן לקחת בהן לפחות 8 אוטובוסים עם 50 נוסעים בכל אחד, סה"כ 600-1,000 נוסעים ביממה כל ספינה.
3. רספ"ן יכין צוותי מילואים של שני חובלים שני מכונאים ושני ימאים בוגרי חיל הים ששירתו בנחתות.
4. תיאום עם חיל הים של ליווי צמוד לאורך הדרך. 5. אפשר גם לתכנן חופי נחיתה אלטרנטיביים במידה ואי אפשר יהיה לעגון בחיפה או אשדוד.
יש רק בעיה אחת. בשביל תוכנית כזאת צריך ממשלה ולא יחצ"נים.