להלן נתוני בניית הגוררות החדשות בעולם על פי דיווחי כלל המספנות:
ניתן להעריך את היחס בין גוררות VSP (Voith Schneider Propeller) לבין כלל גוררות האזיפודים (ASD, Z-Drive טרקטור, וכו') שנבנות כיום באופן הבא:
כלל הנעת האזימוט (ASD + Z-Drive וטרקטור) הינן 90% - 95 מכלל הגוררות המתקדמות שנבנות.
הנעת VSP (Voith Schneider Propeller) הינן 5-10% מכלל הגוררות המתקדמות שנבנות.
אגב, הגוררות הקונבנציונליות ממשיכות להיות הרוב השולט בעולם עם מעל 50% מצי הגוררות אבל נתון זה אינו רלוונטי לשיחה זו).
לגבי למה בישראל העדיפו VSP גם אחרי ששיטת ה-ASD והטרקטור כבר הוכיחה את עצמה ולמה גורמים אחרים ש"פחות" מתייחסים לעלויות, תחזוקה ונצילות התעקשו ומתעקשים על רכישות VSP - זה כבר וויכוח אחר שמוטב לא להיכנס לתוכו ובהחלט נשאירו לפרשיות עבר.
זאת במיוחד עם שינוי המגמה וחדירת הנעת ה-ASD לישראל בעקבות השימוש המוכח בהן בקשירה הרגישה ביותר של אוניות הפחם למזחים בים הפתוח
וכמובן, ההשתתפות ארוכת השנים של גוררות ASD בין שהינן מחדרה ובין שהינן של חברת דנקור בתמרוני האוניות הגדולות בעיקר בחיפה אך גם באשדוד (ולא שכחנו את התמרונים הרגישים של אוניות המקשר הימי באשדוד עם מיקומן הסופר רגיש).