יקירי קצת עובדות:
1.נמל המפרץ קיים 5-6 שנים, בשנים אלו לא היו עומסים גדולים בנמל הזה שלאחרונה עומד די ריק, יתירה מזאת, הדרישה לכניסת ה400 מטר לא היתה דחופה על השולחן, ורק לא מזמן השלימו הנתבים סימולציית היתכנות(site studies), לאחר גיבוש התוצאות, יגובשו מסקנות ויחל תהליך של הדברות מקצועית בנושא, תמוהה בעיני בקשתה של חברת MSC, למחטף לכניסת האוניה MSC CLARA, ביודעין שבוצע רק לא מזמן סימולטור, ועד שאין סיכומים מקצועיים ובטיחותיים, אין אפשרות לכניסה. MSC דאגה לשאול שאלה חשאית האם אפשרי לפקוד במפרץ? ואז כשקיבלה תשובה שלילית, דאגה להדליף את זה לתקשורת.
2.לכול הנתבים בעולם, לרבות נתבי חיפה, יש פרסטיז' לתמרן את האוניות הגדולות והמובילות בעולם, אינני מכיר נתב שלא ישמח לנהל תמרון של אוניות כאלו, עם כול המורכבות שבדבר, כבעבר, אני מזמין לתמרון של אוניות קטנות יותר(367 מטר)את כול אלו המסתתרים מאחורי המקלדת, שבעבורם זה קל, ולטענתם זה רק עיניין של כסף.
3.לידיעה, ולא המצאנו את זה בישראל, לא מתמרנים אוניות של 24k, לפני שבחנו אוניות קטנות יותר, זו השיטה, של התחלה ב18k, לעבר 21k, לעבר 22k, לעבר 23k, ולבסוף 24k.
בגלל אורך התגובה, אמשיך בדף תגובה חדשה.