מוכח בעליל שרק הפחד מתפיסה וודאית של עברייני תנועה מוריד בחדות את התופעות השונות כמו שימוש בטלפון, מהירות גבוהה, אי ציות לתמרורים ובכלל בריונות על הכביש שהם הסיבות להרג המתמשך בכבישים.
כולנו מכירים היטב איך התנועה והנהגים מתנהגים כשיש ניידת פעילה בסביבתם. צריך פשוט לסלק או לתת לזונות הספציפיות שאינן הרוב אבל הן מכתיבות הטון - כזו מכה על הראש שהפחד הוא זה שינחה אותן.
חריגים תמיד יהיו אבל לא באופן שאנחנו פוגשים יומיום על הכביש וחלק לא קטן מאיתנו משתתפים בה בדרך זו או אחרת. זאת עד שחס וחלילה האסון פוקד קרובים שלנו ואז מתחיל הבכי והחזרה בתשובה על הכביש.
כל הנ"ל מושג רק באכיפה קיצונית של כללי ההתנהגות על הכביש בין אם בניידות ובין אם באמצעים נייחים. בוא נראה את הזונה/הנהג הישראלי נוסע מהר בכביש גרמני, שוויצרי והיום אפילו באוטוסטרדות האיטלקיות.
לוקח לו 10 דקות להבין את טעותו (הכלכלית בדרך כלל) ולהתנהג אח"כ כמו תלמיד בבית ספר לנהיגה (בנוסף לקנס הגדול מאד לפעמים) שיורד אוטומטית מכרטיס האשראי שלו אחרי שכבר כמעט שכח את הארוע.
ונזכיר כי כל התירוצים הנדושים והאינפנטילים של "תחבורה ציבורית/תשתיות/ממשלה" וכו וכו שהם כביכול הגורמים להתנהגות הזו - עדיין ובוודאי שלא נותנים לאף אחד את הרישיון להרוג אנשים חפים מפשע על הכבישים כפי שקורה היום יותר מפעם ליום.