במלחמת המפרץ הראשונה (1991) לאחר התקפת הסקאדים הראשונה על ישראל, העלתה לוידס את פרמיית ביטוח המלחמה בעבור נמלי ישראל. הייתי אז מנהל שירותי אילת בחברת צים.
קבענו פגישה עם ועדת המלחמה של לוידס ונפגשתי אתם בלונדון. הטיעון שלי היה שהם צריכים להשוות את פרמיית ביטוח המלחמה של עקבה עם אילת הבאתי להם הוכחות על רדיוס הפיזור של פגיעת טילי הסקאד, היראתי להם במפה איפה אילת ואיפה עקבה.
הם השתכנעו ולאחר דיון פנימי נוסף של הוועדה החליטו להוריד את פרמיית המינימום לסיכוני מלחמה לאוניות שעוגנות באילת.(זה איפשר את העבודה בנמל אילת בכל ימי המלחמה ההיא)
אני מביא את הסיפור הזה (גם מבחינת ידע היסטורי) בעיקר על מנת להכניס לתודעה שאין טוב יותר מאשר מפגש אישי עם אילי ההון הבריטים שאינם לכאורה עוסקים/מבינים בגאוגרפיה אבל מבינים טוב מאוד בכספים שלהם.
להסביר בע"פ עם עזרים למה צריך להשוות את הפרמיות בנמלים השונים. חסרה ברשימה הזו התייחסות לנמלי איראן. מדוע? האם הם ללא סיכון? האם נמלי יצוא הנפט האירני לא פגיעים?
במיוחד עכשיו לאחר תקדים חודיידה? ומדוע נמל עקבה לא ברשימה?
האינטרס הוא של מדינת ישראל וכמובן של חברת צים. קדימה לרכוש כרטיסים ללונדון...
נחום גנצרסקי