האם טייס קרב טס בהתחלה על B2? לא, קודם מתחילים במטוסים הקטנים יותר והזולים יותר, ואחרי הרבה שנים של ניסיון, עולים לB2.
האם טייס מסחרי טס ישר על 747? לא, קודם מתחילים בקטנים יותר, ואז שוב אחרי הרבה שנים עולים לג'מבו ולקונקורד.
כך גם באוניות גדולות של 400 מטר, מתחילים בשוקע היותר נמוך, ואז לאט לאט מטפסים לטופ שהוא 16.5 מטרים.
כבר אמרנו בעבר שנתבים הם נציגי המדינה בכול הקשור לבטיחות השייט בנמלים, וכפועל יוצא לפי שיקול דעתם הבלעדי, ולא ע"פ שיקולים מסחריים, הם מחליטים על הסטנדרטים הבסיסיים, בייחוד להתחלה של פקידת אוניות כול כך גדולות המגיעות לנמל.
כול שאר העניינים מסביב אינם מעניינים ולא צריכים לעניין את הנתב, שצריך לתמרן כלים כה כבדים של 260,000 טון ויותר בביטחה לרציף ומהרציף.
אני מבטיח שגם אם הנתבים היו מכניסים אוניות אלו עם שוקע של 16.5 מטר, היה מה להעיר ולהתחכם, שחררו את הנתבים, תעברו להתעסק בסקטור אחר.