ההנחיות הן פשוטות מאד והן למכס הטורקי בכלל הנמלים בטורקיה - לא לטפל בשום מטען או מכולה שיעדם או מקורם הוא בנמל ישראלי. אפשר לפרוק מה שרוצים אם הנמל יסכים בידיעה שהמטען יישאר על הרציף/בנמל ולא יזוז משם.
סיפורי הצד השלישי יכולים לתפוס רק אם יעד המטען אינו ישראל (בשטר המטען) בכל שלב של ההובלה.
אף חברת ספנות לא תסתבך בהחלפת מסמכים באמצע ההפלגה ואף מוכס טורקי לא יעצור מכולה שיעדה הסופי אחר מישראל.
מזכיר שכל מטען הנשלח לכל נמל בעולם יכול לעבור הסבת יעד עם העלויות המשתמעות והמעוגנות בתעריפי חברות הספנות וזה תהליך בלתי ניתן לעצירה.
השאלה היא כמובן מה הסיכון שהיצואן הטורקי מוכן לקחת אם ייתפס במעשיו.
מי שרוצה להבין את התהליך אבל בקנה מידה גדול ובהרבה שיראה מה קורה היום עם היבוא מסין לארה"ב שהחל לעבור בכמויות גדולות בסדרי גודל דרך מקסיקו כצד שלישי.
אנחנו ערמומיים אבל בואו לא נטפח לעצמנו על השכם, יש יותר מתוחכמים מאתנו.