המטען - עיתון יומי בענייני הובלה ולוגיסטיקה













מדורים




טוקבקים
חיפה: נזק לאונייה
נזק לאוניה
צריך לשאול .למה גוררת קשורה באמצע ירכתיים למשיכה? הרי לאוניה יש מנוע עצמאי!! בגלל גישה צד ימין לרציף הנתב היה צריך קשירת גוררת בצד שמאל ירכתיים ולא באמצע על מנת שהגוררת תעזור לירכתיים בדחיפה להתקרב לרציף ובמשיכה הרחקה. גוררת אמצע ירכתיים לא הפקטיבית בתנועת אוניה לאחור כאשר יש מנוע לאוניה ,אלה באם הנתב משתמש עם הגוררת במקום מנוע אוניה, כמו כן לא בטיחותי, במקרה זה אילו גוררת קשורה צד שמאל ירכתיים המשיכה לעצירת האוניה היתה יותר יעילה כי הכבל ישר לכוון החרטום ולא היה את שבר של הכבל עם הפינה השמלית של הירכתיים ,בהמשך כנראה ניקרע הכבל והאוניה היתישבה על הסלעים.
המבין
2/4/2025 01:39:55
ההתמחרות תימשך בחמישי
AMS

תודה רבה על הכתבה, אנו אכן מקווים שהאוניה תימכר לכל המרבה במחיר שכן החובות שרובצים על האונייה גדולים מאוד לצערנו, אתקן רק "שההשקעה" שנעשתה על האונייה בסכום המצויין נבעה בעיקר מביקורת של PSC בתורכיה ולאור הדרישות החדשות שם תיקונים מסוג זה חייבים להתבצע במספנה בלבד.

האונייה היתה בדרכה לטעינה אשר כתוצאה מביקורת זאת נמנעה ממנה. האוניה סך הכל במצב סביר למעט כמובן הנזק לגל הארכובה, נזק בר תיקון דרך אגב.
ירון
2/4/2025 10:29:43

ההתמחרות תימשך בחמישי
צריך מכרז "הולנדי"

עכשיו כשידוע מה ההצעה המקסימלית צריך להתמחר על פי השיטה ההולנדית: מלמעלה למטה. (שיטה טובה למכירה במחיר גבוה יותר בתנאי שיש ביקוש)

במקרה זה לדוגמא, השופט יכריז על הצעתו למכירה בגובה 150,000 דולר, אם לא יהיו קופצים, יוריד את המחיר ל-145 אלף דולר וכן הלאה. הראשון שיקפוץ מעל 120 אלף דולר יקנה.

יש להניח שמחיר הרצפה יהיה מחיר הגריטה(פחות ההוצאות הכרוכות).
נחום גנצרסקי
2/4/2025 08:27:49

סירת נתב חדשה

ימאי אתה לא, יקירי... אבל יאללה... שיהיה... מי מתנדב להתניע את הסירה מתורקיה?
פו פאי
2/4/2025 08:22:11

חיפה: נזק לאונייה
מי הנתב?

מה שמו של הנתב? הגיע הזמן שנושא האחריות של הנתב יהיה ברור: בכל העולם הנתב הוא יועץ לרב החובל והאחריות הסופית לבטיחות האונייה, הצוות והמטען היא של רב החובל.

בפסק דין שניתן לפני שנים בישראל השופט החליט שיש אחריות על הנתב. כתוצאה מכך הנתבים טוענים שהם אחראים ולכן כולם חייבים להתיישר לפי החלטותיהם וגחמות ליבם.

אם הנתב אחראי אז הוא זה שצריך לתת את הדין לנזקים. אי אפשר להחזיק את המקל בשני קצוותיו.

מניח שרספ"ן ימנה ועדת חקירה. הבעייה היא שוועדה כזאת תהיה לבטח מורכבת מרבי חובלים / נתבים בדימוס, ויש חשש שהם לא יהיו אוביקטיביים כי בארץ כולם חברים של כולם...
החוקר
2/4/2025 07:17:05

חיפה: נזק לאונייה
תימרון

גוררת הירכתיים נקשרה באמצע ולא בצד שמאל (spring) התמרון ותנועת האונייה לאחור עי משיכת הגוררת שמגבירים מהירות. בעת תקלה במנוע משיכת הגוררת לכוון החרטום למנוע את הנזק לא הייתה אפקטיבית כי הייתה קשורה באמצע הירכתיים ולא ב-spring!!

אני לא מבין מה נותנת קשירת גוררת באמצע ירכתיים כאשר ההתקשרות היא צד ימין לרציף. באם קשורה בצד יש לנתב את ה-pull push לרציף!! לדעתי יש מצב שכבל הגוררת נקרע!
נתב בכיר
2/4/2025 07:13:16

סירת נתב חדשה

למרות שהחדשות טובות, עדיין יש הרבה מה לשפר בתעבורה ימית. הנתבים ימשיכו בתרגילי הכח שלהם, רב חובל הנמל חסר כח מול הנתבים ושום דבר לא משתנה
הסירה
2/4/2025 07:01:53

סירת נתב חדשה
סירת נתב חדשה

כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה. ניכר כי חל שינוי טוב בתעבורה ימית חיפה, יישר כוח על המאמץ הרב כדי להוציא לפועל את העסקה הלא פשוטה בתקופה מאתגרת זו
הימאי
2/4/2025 05:35:20

איפה החותנת?
תודה למגיבים

אם הייתה למישהו אשליה של פרטיות אז דעו שבעולם הדיגיטלי ויתרנו עליה מזמן.

מחקרים העלו כי רוב האנשים מעדיפים שירותים חינמיים או במחיר זול תמורת אובדן הפרטיות. סעו בזהירות
דן מוזס
1/4/2025 11:06:51

מותק, עוד ייצוגית בדמי הניטול

לא מבין למה החברות מגיעות לכך שבמקום לפצות לקוחות הסכומים מזערים הן מעדיפות להגיע לבית משפט.
הבלדר
1/4/2025 10:05:10

מותק, עוד ייצוגית בדמי הניטול
סקירה יפה

כתוב היטב וברור
אייל הרוש
1/4/2025 10:02:52

שורדת בתחרות

הכל על סבלם וחשבונם של הלקוחות. מי ירצה להשקיע בנמל כושל שרודה בלקוחותיו?
לקוח
1/4/2025 10:01:26

כיסאות מוזיקליים
הנהלה כושלת

הנהלה כושלת של נמל אשדוד, מה חדש?
יבואן
1/4/2025 09:40:15

כיסאות מוזיקליים

זה פשוט הזוי! אבל מה הפלא? זה הנמל שכנראה חי עדיין בימים השחורים של הדואופול. סמנכל ציוד צריך לעוף, יש להקים ועדת חקירה מדוע הנושא לא טופל מיידית. נראה שכולם עוברים לסדר היום וממשיכים לגרום לנזקים לציבור. מי נותן את הדין???
מבקר הפנים
1/4/2025 06:27:00

איפה החותנת?

עוקבים אחרי השיחות שלנו בטלפון וכעת גם איפה היינו... מלחיץ
אלון כהן
31/3/2025 19:12:35

שירות ישיר למזרח
ותוסיפו את המעבר לצפון לדפולוג

יש להוסיף כשבועיים נוספים מהדרום לצפון ומעקב צמוד כדי לדעת מתי המכולות מגיעות צפונה
יצואן ויבואן
31/3/2025 11:19:55

עיצום כספי של חצי מיליון

למח מסחרית / שירות לקוחות בנמל אשדוד אין זכות קיום.

חבל על כל שקל שמשלמים לעובדים במחלקה זו
מיידע פנים
31/3/2025 10:24:27

איפה החותנת?
כתבה מעניינת

תודה
דוד רוזנבלט
31/3/2025 10:00:53

איפה החותנת?
לא ידעתי

וואו זה לא יאומן שעוקבים אחרינו
מיכל
31/3/2025 09:53:11

עיצום כספי של חצי מיליון
אין שירות

נמל אשדוד הוא נמל מצוין ויש לו בעיה אחת מרכזית והיא מחלקת הלקוחות שפוגעות בשירות. כולם יודעים את זה כבר הרבה שנים ואף אחד לא מטפל.
הלקוח
31/3/2025 09:17:26

התקפות סייבר יומיות

שניידר: תפסיק לברבר, החממה של הנמל עוד לא הביאה אקזיט אחד. תתרכז במתן שירות ללקוחות ולא בדיבורי בוקי סרוקי. בהגדלת כמות הידיים בקו המים ובהקטנת מספר תקלות הציוד בנמל
איינגל
31/3/2025 07:10:16

עיצום כספי של חצי מיליון

נמל אשדוד: הרי אתם מנסים לערער על כל החלטה נגדכם, אבל לא יעזור לכם. נעשה לכם שימוע והחלטת רספ"ן נכונה.

אתם נותנים שירות גרוע במיוחד למטען כללי, ממליץ לבצע סקר בין לקוחות נמל אשדוד על רמת השירות - התוצאה ידועה מראש: כישלון!!
השופט
31/3/2025 07:05:12

MSC על השירות בחיפה
היא לא נכס. ללחוץ על עובדים לוותר על השבת עם המשפחה?

מה עם הילדים של העובדים הנשים שלהם שיושבים ללא מי שיקדש להם על היין?

לבוא ללחוץ על החלש רק כי יש לך כח ושליטה זה מנהלת מוכשרת? זאת הדברות?

מה עם השבת של כל עובד שנאלץ לנסוע לנמל רק כדי שהבוס שלו לא יכעס עליו ושלא יפטרו אותו????
המודאג
30/3/2025 11:05:33

MSC על השירות בחיפה
לאה היא נכס

מנהלת מוכשרת
מיכל
30/3/2025 10:55:30

שטיינברג נבחר ליו"ר סוכני המכס
כן הם מרושלים

גם סוכן המכס שהגיב מדבר לעניין. כמה פוליטיקה יש בישראל? כולם מבינים שצריך איחוד. אבל כל הניסיונות נכשלו. האגו ניצח.

לגבי הרישול! זה נכון כי זו התרבות בישראל. כשאני מקבל אורחים זרים הם די מופתעים. ככה אנחנו נראים ולא בטוח שצריך לשנות. חליפות מגבילות את המחשבה.
עמיל מכס
30/3/2025 09:53:57

שטיינברג נבחר ליו"ר סוכני המכס
חייב גוף אחד שייצג את כול סוכני המכס בארץ

אני חושב שהגיע הזמן שמנהל המכס ידאג שיקום גוף אחד שייצג את כול סוכני המכס בארץ. רק סוכני מכס המחזיקים ברישיון צריכים לבחור ולהיבחר לאחר שישלמו דמי חבר.

רק כך, זה יהיה גוף מקצועי, נטול פוליטיקה ואינטרסים, וגם מנהל המכס ידבר רק עם גוף אחד.

זה קיים בלשכת עורכי הדין, לשכת סוכני הביטוח, רואי חשבון, מהנדסים, אדריכלים ועוד.

לא ברור מדוע רק אצל סוכני המכס קיימים 3 גופים מייצגים.
סוכן מכס
30/3/2025 09:10:54

MSC על השירות בחיפה
לאה כמנהלת

צריך להעריך את הניהול השקט שלה. מול ארגון המשאיות ומול עובדי נמל חיפה. מעורבות אישית והיכרות הם מפתח קריטי.
אייל הרוש
30/3/2025 09:06:35

שטיינברג נבחר ליו"ר סוכני המכס
תמונה חביבה של קבוצת אנשים

רק אני שמתי לב? התמונה מראה קבוצה חביבה של אנשים, איך להגיד? חופשי כזה... לבושים כמו בבית... ברישול כזה לא מוקפד לא במחשבה לא בהרגשת חשיבות הארוע (ואולי לא היה)?

אולי אני טועה וזה היה בארוחת צהריים אקראית אולי אני טועה אבל השידור לי- לנו הלקוחות- הוא של ארעיות... כאילו- "הכל יהיה בסדר-עזוב אותך..."-

אולי התרגלנו לאירופים- לסינים- לאמריקאים שפגישה של חברי ועד הנהלה של דבר מכובד כמו לשכת סוכני המכס. נעשית בכל רצינות העניין והם ישחררו תמונות בהתאם...

אל תקפצו עלי...ההרגשה שלי- שלנו, היא כמו ההרגשה שמקבלים שפונים לסוכן מכס בישראל. "תזרום.......
לקוח
30/3/2025 08:36:14

"אילוצים פנימיים"

מה? רק העובדים אשמים? אין הנהלה? לא ישבו עם ההנהלה? לא הבינו שמתקרב משבר? מי שמע על נמל סגור? הבושה היא להנהלה לא לעובדים.
עוד סוכן
27/3/2025 10:35:47

"אילוצים פנימיים"

עובדים/וועדים, עכשיו אתם מבינים מדוע אוניות ממאנות לפקוד את נמל חיפה, זה ימשיך כל עוד ההתנהלות שלכם תהיה כוחנית וביריונית. יש דרך להכריז על סכסוך עבודה עפי דין.

הלקוחות בזים לכם! די נמאסתם!
סוכן אניה
27/3/2025 08:15:01

מדיניות האתר




The website is intended only for the cargo community, i.e. people involved in logistics, procurement, and international trade who are interested in being updated on the industry and making informed decisions.

The site is closed to the general public since it is designed to create a closed and online community for this special industry. We created this site for cargo owners, wherever they may be, who ship their goods by sea, air, and land. Cargo owners will have access to the most up-to-date information, in a wide range of areas related to the industry, on this website.

The editorial team includes people who understand the needs of cargo owners.

Chanoch Winnykamin, former editor of the newsletter and director of the Israeli Shippers' Council. He edited the Transport publication of the Israeli Export Institute, organizer and lecturer at International Conferences on Transportation, Producer of the Hebrew version of the Incoterms Guide of the International Chamber of Commerce ICC for International Trade Terms, and former member and coordinator of the Transport Committee of the National Committee of Israel International Chamber of Commerce, former CEO of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, former member of the board of the European Shippers' council and member of various committees of the International Chamber of Commerce in the fields of logistics.

Pninit Berman, managed the Israeli Shippers' Council, former Vice President of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, an economist with a master's degree in business administration from Tel Aviv University. She has nine years of experience in the users' association and has extensive knowledge of the maritime transport industry.

Odeia Schwetz, Is a Haifa journalist who covers ports, customs, environment, and land transport.

Yaron Hoffman, who specializes in forwarding and airfreight, serves as a reporter covering aviation, international forwarding, and foreign trade.

A writer from London, Eric Perry covers the maritime transport industry and transport policy in Europe.

Aside from them, there are occasionally articles by guests of "Cargo" who are experts in their respective fields.
לחץ כאן לחזור








כניסה למנויים








למגזין הדיגיטלי




טלפון 03-5753070


צור קשר
שימושון
קישורי ספנות
קיצורי מונחים בחוזי חכירה
דלק לאניות
דלק לאניות
דלק היסטוריה
מחיר חבית היסטורי
קומודיטיס
מילון מונחים בספנות
מילון מונחים עברי
מילון ימי מונחים עברי
עוד מילון של מונחים
מונחי כלכלה
רשות הספנות
פרסומי רשות הספנות
השרים
תנועת המכולות
חוקי מדינת ישראל
חוקי ספנות ונמלים
משטרה
תעריף נמל חיפה
תעריף נמל אשדוד
הרפורמה בנמלים
קודים של נמלים
*קודים של נמלים
קידומת מכולה
מידות ומשקלות מכולה
מספרי IMO של אניות
חברות בעולם
נתוני מדינות
ספנות אמריקאיות
נתוני אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
כללי אניות
נתוני אניות
נתוני אניות
מי פוקד פה
איכון אניות
איכון אניות
איכון אניות
בנמל אניות
AIS
מיקום טיסה
בטימטריה
איכון טוב
איכון מטוסים
דירוג חברות
נמלי תעופה
מעבר בסואץ
ערך ה-SDR
ערך ה-SDR
הגבלות משקל יבשתי
דמי הובלה במשאית
חישוב עלויות משאית
מונחי לוגיסטיקה
אמנות בינ"ל
חוקי האדמירלטי
לוח הפלגות מאסיה
איתור מטען
מקור השמות

אמן לאמנות
השוואה בין אמנות
כללי רוטרדם
פרופ' טטלי
תחבורה
הגבלים עסקיים
אינקוטרמס 2000 בעברית
אינקוטרמס 2000 באנגלית
אינקוטרמס 2010 באנגלית
תחומי אחריות אינקוטרמס
אינקוטרמס בגרף
Air Cargo KPI
אזור מלחמה ביטוח גוף
אזור מלחמה ביטוח מטען
ביטוח לפי אזור סיכון
תאונות
חובות
אניות ישראליות

ריכוז תעריפי מכס בעולם
תעריפי עולמי מכס בקלות
WTO הסכמי הסחר
הכל על המכס באירופה
תעריף המכס באירופה
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
תעריף המכס הישראלי
מחשבון מסים
מיסים מרוכזים
יבוא בדואר
רשם החברות
מיקוד חדש
הנחיות סיווג
טופסי מכס ביבוא
יבוא אישי
סטטיסטיקה של היבוא
סטטיסטיקה של האוויר
בנק עולמי
סטט תחבורה
כללי היבוא לארה"ב
הגדרות ערך למכס ארה"ב
צו יבוא חופשי
מבוא לצו יבוא חופשי
טובין בדיני יבוא
כלכלת ישראל באנגלית
מונחי כלכליים
יבוא אישי בדואר
יבוא בדואר
מכשירי ה-GPS ליבוא
האם יעבוד כאן
מתכות
יצוא חקלאי
UN Number
שערי חליפין
שערים אקזוטיים
שער חליפין היסטורי
שערי חליפין בין מטבעות
חישוב מדד המחירים
אירו דולר
ליש"ט יין
ריבית ליבור היסטורית
ריבית ליבור לפי שנה
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
נתונים כלכליים בעולם
פונקציות אקסל
נוסחאות הנדסה
TimeLine היסטוריה
TimeLine היסטוריה
היסטוריה ישראל
TimeLine היסטוריה
חלוצי היישוב
ספרת ביקורת
סוויפט קוד
המרת עברית ל-ASCII
חישובי מרחקים
מרחק ימי
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
מרחק ימי בין נמלים
חישוב מרחק יבשתי
קידומת מדינה לטלפון
מי מתקשר מחו"ל?
חגים
חפש לוגו
מסלול נסיעה בעולם
תכנון חופשה בעיר
מפות GPS
מפות
מפת ישראל
מפת ישראל
מפות רכבת תחתית
רשת TEN-T
מחוזות רוסיה
מזג אוויר
מזג אוויר יאהו
מזג אוויר
אזהרת מסע
המרות
מידות ומשקלות
המרת מידות
המרת אנרגיה
משקל סגולי
מידות טקסטיל
מידות חוטים
חישוב פריטים בהמכלה
שקע תקע עולמי
מה השעה שם?
זמן ומועד
חפשו טיסה
חפשו מלון
חפשו רכבת
חפשו רכבת
סים מקומי
תשים לי SIM
הסכמים, חוזים וטפסים
מילון המילונים
ביטויים
תפקידים באנייה
האקדמיה ללשון
האקדמיה ללשון
יהדות
חפש בתנ"ך
אטימולוגי
אוקספורד
מילון רשת
מילון ובסטר
פרסומים
ביטויים
מטבע לשון
תרגום
ישיר תרגום
אידיש תרגום
הגיית שמות
ציטטות
לטינית
יזמות
השימושון של השימושון
משלחים
חייבים מוגבלים
הגירה לווינדאוס 7
הגירה לווינדאוס 7
של מי ה-IP
המרה ל-ASCII
המרה ל-ASCII
השוואת מסכים
השוואת מסכים
ניידים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
סלולריים השוואה
מצלמות השוואה
שמע השוואה
אמינות
שיחות לחו"ל
מכוניות השוואה
מחירון דירות
דרייברים
Best Freeware
Flash
רוגוב
ציונים רוגוב
1855
ציונים
יותר ציונים
יותר ציונים
רשמי טעימה
טעימות
מחירים
TwentyTwenty
BWI
sherry-lehmann
discountwinedepot
wineanthology
jjbuckley
AG Wines
venus vin
Vintage port
בירות
תה
Grappa
Grappa Italia
Grappa Germany
Grappa Germany
Grappa Hamburg
Grappa Munchen
Grappa Dresden
Grappa Swiss
Grappa the list
Europe wine search
הרבה על היין
HDH
ROR
whathifi
כלקול
קופון
מציאות
גבינות
ממתקים
בורסלינו
מקלאוד
המינימליסט
רעב בבנקוק
רעב בבנקוק
רעב למונה
מדד סקולוויל
מטבח
סירי נחושת
סירי נחושת מבחר
סירי נחושת
סירים וסכינים
סירים וסכינים
סכינים יפניות
סקירת סכינים יפניות
סקירת אבני השחזה יפניות
אריזות
המדור לחיפוש
אבן סרלה
אבן פריגור
אבן מונטנה
אבן יוון
אבן ישראלית
מסמרות
לוח שנה עולמי
ראש השנה בסין
לוח שנה עברי
לוח שנה עברי
תוסף ללוח שנה עברי
ימי עבודה
תלמוד בבלי
לוח זמנים רכבת
חלפים

תן לי טראפיק
יאללה רדיו חזק
קלסי
וייז
ציוניוני הדרך
הזמנה לחתונה
לחם
יום סרט

אלה הם חייך
תנ"ך
אל תלטפו את הארנב
<--->
אפשרויות נוספות
מחשבון מדעי
מחשבונים
שלח אלינו email


לראש הדף | דף-ראשי

                                     

הצהרת נגישות





©'המטען', כל הזכויות שמורות
אין להעתיק חלקים מאתר זה ללא רשות כתובה ומפורשת מהנהלת האתר. האתר עושה ככל שביכולתו לשמור על נכונות המידע המופיע בו. האינטרנט
היא רשת דינמית שהמידע משתנה בה תדיר, על כן אין אנו אחראים על אי דיוקים.