טוקבקים
|
תלונה נגד תעבורה ימית חיפה
|
תלונה נגד תעבורה ימית חיפה
|
תלונה נגד תעבורה ימית חיפה
|
כתבה מעניינת, וכרגיל כול התעשיה הזו מעוניינת בלתפוס את הנתבים בטעויות, רק חסר בה פרט חשוב אחד-מזג אוויר, כול הארוע של האיחורים המוזכרים לא נבעו מכשל של סירת נתב, אלא כתוצאה מיומיים סוערים שתנועת האוניות בנמל היתה דלילה מה גם שפעולת האוניות בזמן מזג אוויר סוער היא לשיקולו של הנתב בצורה בלעדית, לא התור התפעולי, ולא בית הנבחרים בארה"ב יקבעו מי יכנס ומי יצא, אלא כאמור ע"פ שיקולו של הנתב בכפוף להרבה גורמים, ביניהם מזג האוויר ובטיחות השייט. הנתב כאמור לא מחליט על התור התפעולי, אבל מחובתו לוודא שהאוניות הנכנסות לנמל בתור התפעולי נכנסות בצורה בטוחה, ואף רשאי להתערב בתור זה אם סבור שסדר האוניות הנכנסות יפגע בתמרון הכניסה של אוניה זו או אחרת, כלומר שרשאי להעדיף אונייה לרציף מסוים לפני אונייה שהיתה אמורה להיכנס לפני האחרונה מטעמי בטיחות, מיקום, טווח בין אונייה לאונייה, ונתוני האוניות. חברת הספנות הזרה ידועה בתלונותיה גם על תעבורה ימית אשדוד, ונמלי חיפה, ואשדוד, ולרספ"ן עם כול הכבוד אין סיי בשיקול הדעת של הנתב הקשור לבטיחות השייט ומזג אוויר. ולכן אם המקרה יגיע לבית המשפט, כולם יזרקו מכול המדרגות. לנושא סירת הנתב, סירת נתב חדשה נמצאת במעגן, ובמקרה של קלקול הסירה הוותיקה, עומדת סירה חלופית לרשות תעבורה ימית חיפה בטווח קריאה של שעה. ר/ח דרור פרן
28/4/2025 18:44:33
|
|
תלונה נגד תעבורה ימית חיפה
|
תלונה נגד תעבורה ימית חיפה
|
מעקב אחר קצב פריקה בגלנוע
|
מדיניות האתר
The website is intended only for the cargo community, i.e. people involved in logistics, procurement, and international trade who are interested in being updated on the industry and making informed decisions.
The site is closed to the general public since it is designed to create a closed and online community for this special industry. We created this site for cargo owners, wherever they may be, who ship their goods by sea, air, and land. Cargo owners will have access to the most up-to-date information, in a wide range of areas related to the industry, on this website.
The editorial team includes people who understand the needs of cargo owners.
Chanoch Winnykamin, former editor of the newsletter and director of the Israeli Shippers' Council. He edited the Transport publication of the Israeli Export Institute, organizer and lecturer at International Conferences on Transportation, Producer of the Hebrew version of the Incoterms Guide of the International Chamber of Commerce ICC for International Trade Terms, and former member and coordinator of the Transport Committee of the National Committee of Israel International Chamber of Commerce, former CEO of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, former member of the board of the European Shippers' council and member of various committees of the International Chamber of Commerce in the fields of logistics.
Pninit Berman, managed the Israeli Shippers' Council, former Vice President of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, an economist with a master's degree in business administration from Tel Aviv University. She has nine years of experience in the users' association and has extensive knowledge of the maritime transport industry.
Odeia Schwetz, Is a Haifa journalist who covers ports, customs, environment, and land transport.
Yaron Hoffman, who specializes in forwarding and airfreight, serves as a reporter covering aviation, international forwarding, and foreign trade.
A writer from London, Eric Perry covers the maritime transport industry and transport policy in Europe.
Aside from them, there are occasionally articles by guests of "Cargo" who are experts in their respective fields. |
לחץ כאן לחזור
|

|