טוקבקים
|
לא היה צריך לחלק דיווידנד
|
לא היה צריך לחלק דיווידנד
|
ניתוב טורקי מול ישראלי
הגוררת צודקת |
אין כל קשר סיבתי למזג האוויר, בזמן התאונה, באווייפורט הייתה רוח מזרחית קלה בנמל (רוח חרטום).. האונייה הגיעה בזווית ובמהירות לא נכונה לרציף ופגעה עם שפת החרטום שלה (המומחים יקראו לזה FLARE) וכולל דחיפה קלה למנופים. כל זב חוטם יודע שאוניות בכלל ובגודל הזה בפרט צריכות להגיע למקביליות לרציף טרם הצמדתן מצב שהינו קצת בעייתי בנמל הזה Liman Tesisleri שהוא די צר). כאן היה פשוט אירוע של התנהגות פזיזה מסיבה זו או אחרת (אבל בואו נשאיר זאת לחוקרים). התאונה בתהליך שבסרטון קרתה כבר פעמים לא מעטות ולא מעט סרטונים כאלו נמצאים ברשת. ממש לא ראוי להשתמש באירוע הזה להצדקת חששם של מספר נתבים מסוים בנמל מסוים לתפקד בתנאי מזג אוויר מסוים שמעל מזג אוויר אביבי והמבין יבין. גם בארצנו קרו לא מעט מקרים של פגיעה במנופי או מתקני חוף גם עם "הפטנט החיפאי" שנהוג בלא מעט נמלים בעולם וכלקח מתאונות (שאגב, לא היה מונע כלל את התאונה הזאת אם הואנייה נכנסה בזווית לא טובה לרציף לנקודה לא נכונה). ולעניין אחריות הנתב בישראל, מבלי להיכנס לפסקי דין בעולם שכן הפילו אחריות מסוימת על נתבים באירועים מסוימים, מזכיר מה קורה לרב חובל זר בישראל שמעז להתווכח עם הנתב, לערער על סמכותו וכבודו או סתם "לא בא לנתב טוב בעיניים". מי שמבקש להבין, שיבדוק עם סוכני אוניות על מה מדובר וישמע סיפורים על אניות שהנתב עזב אותן בחמת זעם כשחש שפגעו בהוראותיו ועל בקשות סליחה והתנצלויות של הסוכן לתקן את המעוות. איך אומרים, אין דבש בלי עוקץ, רוצים כבוד, יש מחיר. כמו בכל אוכלוסייה, גם אצלנו יש מקצוענים בעבודה ויש פחות. יש צנועים ויש נפוחים, יש מכל הסוגים. הנ"ל לא לעורר וויכוח אלא פשוט להציג עובדות. נהג הגוררת
17/3/2024 23:16:23
|
|
חיפה: רפלנסקי אלעד יועמ"ש
|
ניתוב טורקי מול ישראלי
תגובה לכולם |
שלום רב, ברצוני להגיב לתגובות שנרשמו כאן: 1.ל"גוררת", אין לי שום כוונה להיכנס לוויכוח עם מישהו שידוע מראש שלא אשנה את דעתו. הכוונה במשפט שכתבתי "גורמים בענף הספנות" הובנה ע"י חנוך ויניקמין, ולצערי לא הובנה ע"י כותב התגובה. 2.לנושא האחריות, פרט למקום אחד(תעלת פנמה), בכול שאר הנמלים מלבד ישראל שתיכף נברר מה קורה בה? באמת הנתב הוא יועצו של רב החובל, והאחריות על תאונות נופלת כמעט ב100% על רב החובל ועל חברת הספנות, להלן מקרה האונייה של אוורגרין שחסמה את התעלה, וכן בעלי האונייה M.O.L. נאלצו לשלם הכול. גם בישראל הדבר היה דומה באחריות של רב החובל באופן מלא, מכיוון שמרבית חוקי הספנות הישראלים הועתקו מהאדמירליות הבריטית וקצת מהטורקים, עד למקרה ה"יפו" שהתנגשה ברציף 4 בנמל אשדוד, ושם לראשונה ועד היום מתחלקים האחוזים באחריות לתאונות 80% לנתב ו20% לרב החובל וחברת הספנות, אלא אם כן הנתב הוכיח שהתאונה שנגרמה קרתה אך ורק בגלל כשל של האונייה (1,000 סיבות), והוא לא התרשל בתפקידו. דוגמא לכך: בשנת 2016 עליתי לאונייה YM WINDOW שהיא אחות ל-YM WITNESS, לאחר שווידאתי שכול המערכות תקינות, וחתמתי על הPILOT CARD הסתבר שרב החובל הפעיל את מדחף החרטום רק בכניסה לנמל, כידוע הצרכן הראשי הגדול באונייה הוא המדחפון, משום מה, בזמן ההפעלה נוצר עומס רב על המערכת, שריפה פרצה בלוח החשמל הראשי. האונייה עברה למצב קריסת מערכות טוטאלית-BLACK OUT, המקרה הסתיים בניסיון מוצלח שלי להציל את האונייה מהתנגשות בכול מה שפוגשת בדרכה, האונייה הצליחה לעצור אחרי 400 מטר של חרישת 2 העוגנים. למקרה הזה, רב החובל והאונייה במקרה של התנגשות או נזק אשמים ב-100%, אלא אם הצליחו להוכיח שאני התרשלתי בתפקידי, ואז אחוזי האחריות היו עוברים אלי. בסופו של דבר האונייה תיקנה את התקלה ונקשרה בהצלחה לרציף. בברכה, ר/ח דרור פרן ר/ח דרור פרן
17/3/2024 11:00:11
|
|
חיפה: רפלנסקי אלעד יועמ"ש
|
דיווידנד של 270 מיליון שקל
|
פרייטוס: ההפסד גדל פי שלושה
|
דיווידנד של 270 מיליון שקל
|
מדיניות האתר
The website is intended only for the cargo community, i.e. people involved in logistics, procurement, and international trade who are interested in being updated on the industry and making informed decisions.
The site is closed to the general public since it is designed to create a closed and online community for this special industry. We created this site for cargo owners, wherever they may be, who ship their goods by sea, air, and land. Cargo owners will have access to the most up-to-date information, in a wide range of areas related to the industry, on this website.
The editorial team includes people who understand the needs of cargo owners.
Chanoch Winnykamin, former editor of the newsletter and director of the Israeli Shippers' Council. He edited the Transport publication of the Israeli Export Institute, organizer and lecturer at International Conferences on Transportation, Producer of the Hebrew version of the Incoterms Guide of the International Chamber of Commerce ICC for International Trade Terms, and former member and coordinator of the Transport Committee of the National Committee of Israel International Chamber of Commerce, former CEO of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, former member of the board of the European Shippers' council and member of various committees of the International Chamber of Commerce in the fields of logistics.
Pninit Berman, managed the Israeli Shippers' Council, former Vice President of the Haifa and the North Chamber of Commerce and Industry, an economist with a master's degree in business administration from Tel Aviv University. She has nine years of experience in the users' association and has extensive knowledge of the maritime transport industry.
Odeia Schwetz, Is a Haifa journalist who covers ports, customs, environment, and land transport.
Yaron Hoffman, who specializes in forwarding and airfreight, serves as a reporter covering aviation, international forwarding, and foreign trade.
A writer from London, Eric Perry covers the maritime transport industry and transport policy in Europe.
Aside from them, there are occasionally articles by guests of "Cargo" who are experts in their respective fields. |
לחץ כאן לחזור
|
| |